دیپلمات مصری:

رابطه مصر و ایران به سرعت پیشرفت می کند

رابطه مصر و ایران به سرعت پیشرفت می کند
چهارشنبه 20 دی 1391 - 22:42

رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران، ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دو کشور برای حل مشکلات منطقه، پیشرفت روابط تهران و قاهره را بسیار سریع ارزیابی کرد.

" خالد عماره " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: ما از این که وزیر خارجه ایران در این شرایط بسیار حساس منطقه به مصر سفر کرده است، بسیار خرسندیم.
عماره با بیان اینکه رهبری مصر مشارکت کشورهای بزرگ منطقه در حل مشکلات را ضروری می داند، خاطر نشان کرد: با توجه به این باور، طرح مصر برای تشکیل کمیته چهارجانبه به منظور حل بحران سوریه بر پایه مشارکت ایران به عنوان بخشی از راه حل برون رفت سوریه از بحران استوار بود.
وی تاکید کرد: دو کشور بزرگ ایران و مصر نمی توانند در قبال رویدادهای سوریه و پیامدهای آن سکوت کنند؛ اقدام منطقه ای برای جلوگیری از گسترش پیامدهای این بحران و تلاش برای دستیابی به راه حل مورد قبول مردم سوریه و دیگر طرف های منطقه ای موثر در مسئله سوریه، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران درباره موانع احتمالی پیش روی روابط دو کشور گفت: علیرغم نوسان های متعدد در روابط تهران و قاهره به سبب تحولات بزرگ منطقه، دو طرف باید با همکاری، برای مشکلات متعدد منطقه راه حلی بیابند و روابط دوجانبه را از سر بگیرند.
" خالد عماره " در پایان گفت: ما راه را برای از سرگیری روابط گسترده میان تهران و قاهره هموار می کنیم. هیئت های متعددی از قاهره عازم تهران         می شوند و سفرهای رسمی ایرانی در سطوح بسیار بالا به قاهره صورت گرفته است. برقراری رابطه میان دو ملت به تحقق اهداف بدیهی دو کشور برای گسترش صلح و توسعه منطقه که درگیر بحران ها و دخالت های بیگانگان است، کمک می کند.
9-17:06
26
 

پربیننده ترین خبرها