بندر بن سلطان، بنیانگذار گروهک تروریستی "النصره"

بندر بن سلطان، بنیانگذار گروهک تروریستی
جمعه 22 دی 1391 - 15:22

یک نشریه تخصصی در امور استراتژیک با افشای دخالت شاهزاده سعودی در تأسیس گروهک تروریستی النصره تأکید کرد که عربستان درصدد ایجاد " حکومت خلافت " در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه " اینتلجنس آنلاین " که معمولا اطلاعات خود را از منابع اطلاعاتی غرب به دست می آورد، نوشت : سازمان اطلاعات عربستان سعودی به ریاست بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود مسئول تاسیس "جنبش النصره" است.
بر پایه این گزارش، سازمان اطلاعات عربستان، پس از تماس های گسترده با جنبش های مسلح در عراق، کمک به تاسیس جبهه النصره در سوریه را به عنوان جنبش جهادی در دستور کار قرار داد.
این نشریه فرانسوی فاش کرد که برنامه جبهه النصره ایجاد حکومت موسوم به " حکومت خلافت " در سوریه است.
در ادامه این گزارش آمده است: با حمایت های مالی سازمان اطلاعات عربستان و پشتیبانی هم پیمانان این سازمان در لبنان، جبهه النصره به سرعت مسلح شد و توانست به نیروهای ارتش سوریه حمله کند. از سوی دیگر تجربه ای که عناصر این جبهه در عملیات انفجاری و انتحاری در عراق داشتند، موفقیت های مهمی برای این جبهه در سوریه رقم زد، به طوری که توانستند پایگاه شیخ سلیمان در حلب را در تاریخ 8 دسامبر تصرف کنند و در 16 دسامبر نیز به اردوگاه پناهندگان فلسطینی در الیرموک حمله کنند.
پیش از این چندین، پایگاه اینترنتی در اطلاعاتی که آن ها را "اسناد محرمانه فاش شده" از وزارت کشور عربستان توصیف کرده بودند، از وجود یک مسئول نظامی سعودی خبر دادند که عهده دار رساندن پول و سلاح به گروه های مسلح در سوریه است.
یکی دیگر از سایت ها نیز از عفو و بخشش صدها تن از مجرمان محکوم به اعدام به سبب ارتکاب جنایت هایی از قبیل قاچاق مواد مخدر و قتل و تجاوز خبر دادند که از آن ها خواسته شده است در قبال آزادی، در چارچوب ارتش آزاد سوریه با دولت این کشور بجنگند.
یکی از سایت ها نیز شاهزاده بندر بن سلطان را گرداننده جبهه النصره معرفی کرد و هدف از تشکیل این جبهه را ایجاد "خلافت اسلامی" در سوریه دانست.
"ابومحمد الجولانی" رئیس جبهه النصره نیز اخیرا در گفت و گو با شبکه قطری الجزیره خطاب به پیروان خود گفته بود: ما در صدد تاسیس حکومت خلافت و شورا در سوریه هستیم.
 

پربیننده ترین خبرها