سومین سالگرد جنگ صعده در یمن

سومین سالگرد جنگ صعده در یمن
شنبه 23 دی 1391 - 18:45

صعده، العالم- هزاران نفر از اهالی استان صعده (شمال یمن) سومین سالگرد پایان ششمین جنگ رژیم علی عبدالله صالح رییس جمهوری مخلوع یمن علیه حوثی ها را با برپایی تظاهرات گسترده گرامی داشتند.

"صالح الصماد" از رهبران حوثی ها روز شنبه به خبرنگار شبکه العالم گفت: 8 ماه پس از جنگ، ویرانی و محاصره، مردم صعده و سایر مومنان انقلابی با قدم هایی استوار در مسیر قرآن گام نهادند.   
تظاهرکنندگان از "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور و "محمد سالم باسندوه" نخست وزیر یمن، تسریع در رفع آثار جنگ ویرانگر رژیم سابق علیه مردم استان صعده را خواستار شدند.   
عبدالسلام الصلیحی از رهبران حوثی نیز به خبرنگار ما گفت: حرکت به سمت جامعه ای مدنی و عادل، فقط با رفع آثار جنگ از شمال و جنوب یمن و اعتراف به مظلومیت اهالی صعده میسر خواهد بود.  
تظاهرکنندگان همچنین بر مخالفت خود با مداخله دیگر کشورها - به ویژه آمریکا و عربستان- در تصمیم گیری های دولت یمن تأکید کردند.
یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت: ما خواهان استقلال یمن هستیم و دولت وفاق را نمی خواهیم. این دولت از سوی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و آمریکا تشکیل و بر ملت یمن تحمیل شد. ما استقلال ارتش و شکل گیری دولتی را خواستاریم که در تصمیماتش عادل و مستقل عمل کند.
MKH-11-23:12
 

پربیننده ترین خبرها