کارشناس مصری:

منفعت طلبی غربی ها، نشست ژنو را ناکام گذاشت

منفعت طلبی غربی ها، نشست ژنو را ناکام گذاشت
شنبه 23 دی 1391 - 22:19

بيروت، العالم - کارشناس امور راهبردی مصر گفت: علت اصلی ناکامی نشست سه جانبه ژنو درباره بحران سوریه آن است که برخی طرف های بین المللی و منطقه ای، در صدد تحقق منافع خود هستند و نمی خواهند بحران سوریه با گفت وگو حل شود.

"عبد الخالق فاروق" مشاور مرکز تحقیقات راهبردی نیل" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: این طرف ها به گمان این که گروه های مسلح می توانند نظام سوریه را سرنگون کنند، همچنان مخالف حل بحران سوریه هستند.
وی افزود: آنها تصور می کنند که با سقوط بشار اسد، توازن محور مقاومت مختل می شود.
فاروق تاکید کرد که برخی طرف های منطقه ای و بین المللی، ادامه حیات محور مقاومت را خطری برای منافع خود می دانند و به اختصار می توان گفت که برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا با توجه به این که تنها به منافع خود می اندیشند، تمایل واقعی به ایجاد راه حل برای بحران سوریه ندارند.
این کارشناس مصری در ادامه به ناکامی اخضر ابراهیمی در نشست سه جانبه دیروز (جمعه) در ژنو و بازگشت به "پله اول" اشاره کرد و گفت: تلاش ابراهیمی برای حل بحران سوریه همچنان بی ثمر مانده و این درحالی است که آنچه در سوریه می گذرد، جنایتی آشکار از جانب تمام طرف هایی است که به نوعی در ادامۀ آن دخالت دارند.
فاروق خاطرنشان کرد: اخضر ابراهیمی به بن بست رسیده، اما تغییر در مواضع برخی کشورهای منطقه - از جمله مصر- می تواند راهی برای پایان دادن به بحران سوریه باز کند.
وی به ابتکار محمد مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس غیر متعهدها در تهران در اکتبر 2012 (مهر ماه 1391) مبنی بر ورود رسمی ایران به روند تلاش های منطقه ای برای حل بحران سوریه بدون دخالت های خارجی، اشاره و تاکید کرد: مشخصه اصلی طرح مصر آن است که مسیر گفت و گو بین مصر و ایران را درباره بحران سوریه باز کرده است؛ و چه بسا اجرا شدن این طرح، به تعیین تکلیف و حل دیگر مسائل بغرنج منطقه منجر شود.
 
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها