تظاهرات ضد آمريكايي در لندن

تظاهرات ضد آمريكايي در لندن
يکشنبه 24 دی 1391 - 21:14

فعالان سياسي و حقوقي انگليس به مناسبت فرارسيدن يازدهمين سالگرد احداث بازداشتگاه گوانتانامو تظاهراتي را مقابل سفارت آمريكا در لندن برگزار كردند .

خبرنگار شبکه العالم از لندن گزارش داد، فعالان سياسي و حقوقي انگليس پس از برگزاري اين تظاهرات با سر دادن شعار "همه راه ها به گوانتانامو منتهي مي شود" از مقابل سفارتخانه هاي 5 كشور از جمله افغانستان ، تركيه و پرتغال گذشتند و از دولت هاي اين كشورها به علت شكنجه و تحويل بازداشت شدگان به مسئولان بازداشتگاه گوانتانامو انتقاد كردند . 
"ژان لامبرت" عضو پارلمان اروپا در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: فعاليت بازداشتگاه گوانتانامو مغاير با قوانين بين المللي حقوق بشر است.
لامبرت افزود: كشورهاي مختلف بازداشت شدگان را بدون محاكمه، براي حبس به بازداشتگاه گوانتانامو تحويل مي دهند.
تظاهركنندگان مقابل سفارت آمريكا در لندن كه براي نشان دادن آلام بازداشت شدگان گوانتانامو لباس زندانيان را پوشيده و غل و زنجير به خود بسته بودند، توقف يكصد و 66 زنداني بازداشتگاه گوانتانامو و آزادي همه آنان را خواستار شدند .
"عايشه مانيار" هماهنگ كننده برنامه "آزادي زندانيان گوانتانامو" در لندن در مصاحبه با العالم تأکید کرد: يازده سال سكوت يا دروغگوئي يا بهانه تراشي درباره بازداشتگاه گوانتانامو زندانيان اين بازداشتگاه را به اين وضع اسف بار رسانده است .
مانيار با درخواست از دولت انگيس براي آزاد كردن " شاكر عامر " تبعه اين كشور از بازداشتگاه گوانتانامو افزود: اكثر زندانيان بازداشتگاه گوانتانامو بي گناه هستند و هيچ اتهامي به آنها وارد نشده است .
تظاهركنندگان از باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به علت عمل نكردن به وعده خود مبني بر بستن بازداشتگاه گوانتانامو انتقاد كردند .
Mal-12-17:05
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها