نگرانی جهان از تجزیه کرانه باختری

نگرانی جهان از تجزیه کرانه باختری
چهارشنبه 27 دی 1391 - 13:00

رژیم صهیونیستی قصد دارد با افزایش شهرک سازی، کرانه باختری را به دو قسمت تجزیه کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "نیروهای امنیتی به چادرهای فلسطینی ها در تپه های اطراف بیت المقدس حمله کردند .. این چادرها به منظور اعتراض به تصمیم نتانیاهو برای ادامه روند شهرک سازی در منطقهE1  برپا شده بود".
"مصطفی البرغوثی" در حالی که نیروهای نظامی در جریان این تجمع او را نیز بازداشت کرده بودند، به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "اسرائیل سیاست نژاد پرستانه ای در پیش گرفته است و شهرک نشینان را در این منطقه به حال خود رها کرده، و فلسطینیها را بازداشت می کند".  
گزارشگر کانال دو رژیم صهیونیستی ادامه داد: "پلیس همه معترضان فلسطینی را به وسیله اتوبوس به گذرگاه قلندیا منتقل کرد".
وی افزود: "دادگاه عالی اسرائیل دستور تخلیه اردوگاه باب الشمس را صادر کرد. و پس از آن نیروهای امنیتی با دستور مستقیم نتانیاهو برای متفرق کردن معترضین فلسطینی وارد عمل شدند".
"بنیامین نتانیاهو" رئیس کابینه افراطی رژیم اشغالگر در این خصوص اظهار داشت: "بلافاصله پس از اطلاع یافتن از تحصن معترضان فلسطینی در منطقه باب الشمس، دستور متفرق کردن معترضان فلسطینی را صادر کردم".
گزارشگر خاطرنشان کرد: "برغم برچیده شدن این چادرها و متفرق کردن تحصن کنندگان، فعالان فلسطینی با این اقدام، توجه جامعه جهانی را بسوی خود معطوف کردند".
وی افزود: "مخالفت جامعه جهانی با شهرک سازی در منطقه E1  به این دلیل است که طرفهای بین المللی نگرانند ادامه شهرک سازی در این منطقه ارتباط جغرافیایی دو بخش کرانه باختری را قطع کند، و تشکیل کشور مستقل فلسطین را در آینده امری غیر ممکن سازد".

پربیننده ترین خبرها