همسر جیزاوی: به دادگاه بین المللی شکایت می برم

همسر جیزاوی: به دادگاه بین المللی شکایت می برم
چهارشنبه 27 دی 1391 - 17:04

همسر احمد جیزاوی، حقوقدان مصری زندانی در عربستان، از تلاش برای ارجاع پرونده همسرش به مجامع بین المللی خبر داد و سکوت رییس جمهور مصر در قبال قضیۀ جیزاوی را "عیب" نامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دکتر شاهنده جیزاوی که همسرش در زندان رژیم آل سعود به سر می برد، امروز (چهارشنبه) در گفتگو با روزنامه مصری الیوم السابع تاکید کرد: پس از محکوم شدن همسرم به 5 سال زندان و 300 تازیانه، روز گذشته درخواست تجدیدنظر در این حکم را مطرح کردم و فردا نیز به کانون وکلای مصر خواهم رفت.
همسر احمد جیزاوی با تاکید بر ضرورت آزادی فوری همسرش از زندان، گفت: از دکتر محمد مرسی رییس جمهور می خواهم که فورا برای آزادی همسرم اقدام کند. نمی خواهم ایشان را به تبانی متهم کنم، اما سکوت ایشان "عیب" است.
وی افزود: بسیاری از مجامع حقوقی و سازمان های مدنی بین المللی، از جمله "سازمان عربی اطلاعات حقوق بشر"، حمایت خود را از خانواده جیزاوی برای مطرح کردن پرونده در محاکم بین المللی اعلام کرده اند.
جیزاوی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش، یادآور شد که تاکنون نتوانسته از حال همسرش در زندان آل سعود باخبر شود، زیرا مقامات قضایی عربستان برقراری هرگونه تماس تلفنی با اعضای خانواده را برای وی ممنوع کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها