"اشتغال" برای زنان عربستان مهم تر از "رانندگی" است

چهارشنبه 27 دی 1391 - 20:35

زنان عربستان با انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی اینترنتی، رسیدگی به بیکاری 84 درصدی زنان عربستانی را مهم تر از هیاهو برای رانندگی زنان عربستانی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، زنان کاربر تویتر در عربستان با شعار یکسان "من زنی بیکارم، کار می خواهم نه رانندگی!"، از نمایندگان زن جدید الانتصاب در مجلس خواستند رسیدگی به موضوع اشتغال زنان را در اولویت قرار دهند.
بر پایه این گزارش، زنان عربستانی با استناد به اظهارات وزیر کار این کشور - که میانگین بیکاری زنان عربستانی را 84 درصد اعلام کرده بود- از فقدان "اولویت بندی" در میان هواداران حقوق زن در عربستان انتقاد کردند.
یکی از زنان بر روی صفحه تویتر خود نوشت: رسیدگی به حقوق زن مساله ای کلی است و اگر کسی بخواهد به موارد جزئی آن بپردازد، گرفتار جدل خواهد شد و از عمل باز خواهد ماند.
یکی دیگر از کاربران زن عربستانی بر روی صفحه تویتر خود نوشت: تصاویری بر روی اینترنت منتشر شده که در آن اتوبوسی به چشم می خورد که روی آن نوشته شده است: «ویژه انتقال دانشجویان، اساتید، معلمان زن و نمایندگان زن مجلس». به این ترتیب باید فکر کنیم که مشکل رانندگی زنان هم حل شده است!
زنی دیگر در انتقاد از ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان نوشت: مساله رانندگی زنان سال هاست که در همه کشورهای جهان حل شده است، اما در عربستان هنوز خانواده ها مجبورند یک سوم حقوق خود را برای راننده اختصاصی کنار بگذارند و این مربوط به خانواده هایی است که اساسا بتوانند هزینه استخدام چنین راننده ای را بپردازند.
وی افزود: خانم "هند الزاهد " مدیر مرکز زنان شاغل در اتاق بازرگانی منطقه الشرقیه به من خبر داده که 60 درصد از زنان بیکاری که به ما مراجعه کرده اند، حقوق پیشنهادی ما را نپذیرفته اند و علت آن دو مساله بوده است: نخست، نبود امکانات تردد و حمل و نقل و دوم این که هزینه نقل و انتقال بخش اعظم حقوق آن ها را به خود اختصاص خواهد داد و دیگر این که قیم زنان عربستانی با این مبلغ موافقت نمی کرد. این در حالی است که یک زن بالغ نیازی به قیم ندارد.
26

پربیننده ترین خبرها