الجزایر نباید در باتلاق مالی غرق شود

الجزایر نباید در باتلاق مالی غرق شود
چهارشنبه 27 دی 1391 - 23:07

احزاب و جریان های سیاسی الجزایری، با تاکید بر این که دولت فرانسه به بهانه مبارزه با تروریسم، در امور داخلی کشور مالی دخالت می کند، مقابله با اقدامات تحریک آمیز فرانسه را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " لویزا حنون " دبیرکل حزب کارگران الجزایر، توطئه کنونی را فراتر از مالی نامید و آن را با بازگشت استعمار امپریالیستی به آفریقا مرتبط دانست و گفت: نظام حاکم بر الجزایر نباید به اقدامات تحریک آمیز غرب گردن نهد، زیرا غرب به دنبال گرفتار کردن الجزایر در باتلاق مالی است.
وی افزود: چون روز، روشن است که تنها طرفِ ذی نفع در این ماجرا دولت فرانسه است که به بهانه های واهی مانند مبارزه با تروریسم، دخالت نظامی در مالی راآغاز کرده است. بنابراین الجزایر در این جنگ نباید نقشی چون نقش قطر یا ترکیه در سوریه را ایفا کند و به "گرگ دست آموز" امپریالیسم فرانسوی یا آمریکایی تبدیل شود.
"جمال بن عبدالسلام" رئیس "جبهه الجزایر جدید" نیز در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با انتقاد از اظهارات صریح وزیر خارجه فرانسه در مورد "موافقت الجزایر" با عبور هواپیماهای فرانسوی از حریم هوایی این کشور به منظور حمله به مالی، گفت: الجزایر نباید تسلیم فشارهای غرب می شد، بلکه باید در برابر خواست آن ها مقاومت می کرد.
وی افزود: مخالفان نظام الجزایرو مردم شریف این کشور به ویژه جنوبی ها باید در برابر این توطئه بایستند و نگذارند شیوه دولت الجزایر در تعامل تاکتیکی با این موضوع و کوتاه آمدن در این زمینه به نتیجه برسد.
تحولات اوضاع در شمال مالی، الجزایری ها را به مقابله با اقدامات تحریک آمیز فرانسه برانگیخته است. در این میان "عبدالرزاق مقری" معاون رئیس جنبش جامعه صلح الجزایر به شبکه العالم گفت: ما تاکید می کنیم که الجزایر نباید تسلیم این گونه اقدامات تحریک آمیز شود، زیرا این کار به ضرر شهروندان الجزایری است و کشور ما را درگیر جنگی می کند که پایان آن مشخص نیست.
گفتنی است در نخستین هفته از جنگ در مالی، بیش از 1500 تبعه مالی به الجزایر پناه برده اند.
16-16:42
26
 

پربیننده ترین خبرها