شهادت 230 فلسطيني در تونلهاي بين غزه و مصر

شهادت 230 فلسطيني در تونلهاي بين غزه و مصر
پنج‌شنبه 28 دی 1391 - 20:03

العالم - مركز حقوق بشر الميزان فلسطين اعلام كرد: از سال 2006 تاكنون بيش از 230 فلسطيني در حوادث مختلف در تونلهاي ميان نوار غزه و مصر به شهادت رسيده اند.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اين مركز كه جزو مراكز مشورتي شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد است، افزود: بر اثر ريزش يك تونل در چند روز گذشته سه كارگر كشته و 8 نفر مجروح شدند.
در بيانيه مركز حقوق بشر الميزان فلسطين آمده است: از ميان 232 نفر، 20 نفر از جمله 9 کودک بر اثر بمباران تونلها شهيد و 597 نفر نيز زخمي شده اند.
اين بيانيه تصريح كرد: بارانهاي سيل آساي هفته گذشته باعث آب گرفتگي تونلها شد كه تدابير لازم براي حفظ جان كارگران تونلها در نظر گرفته نشده بود.
اين مركز از دولت حماس خواست با توجه به افزايش قربانيان تونلها و كاهش نقش آن در به حركت در آوردن چرخ اقتصاد غزه و تامين نيازهاي مردم، درباره احداث آن تجديد نظر كند.
از زمان به قدرت رسيدن حماس در فلسطين در اواسط 2007 و محاصره ضد بشري نوار غزه از سوي رژيم صهيونيستي ، صدها تونل در مرز نوار غزه با مصر به منظور حمل مصالح ساختماني، سوخت و تجهيزات نظامي به اين منطقه احداث شد و صدها نفر در اين نقل و انتقال فعاليت دارند.
مصر در زمان حسنی مبارک از حامیان جدی رژیم صهیونیستی در محاصره غزه و افزایش فشار علیه فلسطینی ها بود؛ اما به دنبال سرنگونی مبارک و پیروزی انقلاب، محمد مرسی رئیس جمهوری جدید مصر در ماههای گذشته بارها وعده تلاش برای پایان دادن به محاصره غزه را مطرح کرده  است.  

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها