پیام اسقف های "الحسکه" سوریه برای نجات مسیحیان

پیام اسقف های
جمعه 29 دی 1391 - 14:26

شماری از اسقف های منطقه الحسکه واقع در شرق سوریه، با صدور بیانیه ای خواهان تلاش برای حفظ جان مسیحیانی شدند که از مناطق مجاور به این منطقه پناه آورده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خبرگزاری فیدس واتیکان، از صدور بیانیه ای توسط شماری از اسقف های منطقه الحسکه واقع در شرق سوریه، برای نجات حدود 25 هزار مسیحی سریانی ارتدوکس، کاتولیک، کلدانی و ارمنی های منطقه الحسکه  خبر داد که  از مناطق مجاور به این منطقه پناهنده شده اند.
بر اساس اعلام این خبرگزاری شواهد ارائه شده توسط اسقف ها بیانگر آن است که  علاوه بر وجود باندهای سرقت، آدم ربایی و حمله به شهرها؛ گروه های مسلح و به ویژه افراد مسلح جبهه النصره موانعی در راه ها ایجاد کرده اند که مانع از تردد افراد می شود.
این خبرگزاری به نقل از یکی از کشیشان الحسکه اعلام کرد که به دلیل تردد گروه های مسلح در خیابانها، هر روز از ساعت 15 نوعی ممنوعیت عبور و مرور حاکم می شود.
فیدس با تاکید بر این که جان مسیحیان این منطقه در معرض تهدید قرار دارد، افزود: عملیات آدم ربایی همچنان ادامه دارد و گاهی با دفع غرامت همراه است، در روزهای اخیر نیز دو برادر از خانواده بشر و دو جوان از خانواده افرام در خیابان کشته شدند.
چندین سازمان بشردوستانه نیز با اشاره به شرایط  دشوار منطقه و مناسب نبودن شرایط امنیتی، ارسال کمک به الحسکه را غیرممکن دانسته اند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها