قوانین حاکم بر عربستان توهین آمیز است

قوانین حاکم بر عربستان توهین آمیز است
جمعه 29 دی 1391 - 16:35

العالم،قاهره ـ دبيركل حزب ناصري مصر، صدور قوانين در عربستان سعودی بدون توجه به نظر مردم را اهانت علیه جامعه دانست و تاكيد كرد كه مردم عربستان خواهان اصلاحات ريشه اي هستند.

"احمد حسن" به شبكه خبري العالم، گفت: پارلمان در هر کشوری نماينده ملت است و به نيابت از مردم بر سياستهاي حكومتي و نقش حكومت نظارت مي كنند؛ اما در عربستان پارلمانی وجود ندارد و شيوخ عربستانی انتخابات را تحريم مي كنند، پس سخن از دموكراسي چه معنايي دارد؟
دبير كل حزب ناصري مصر،افزود: اگر نمايندگان مجلس بدين شيوه تعيين مي شوند، پس مشاركت مردم در ترسيم آينده جامعه چه مي شود؟ اداره جامعه بدون در نظر گرفتن نظر مردم اهانت علیه ملت است.
احمد حسن خاطرنشان كرد: نيمي از جمعيت عربستان بيكار هستند و به اين سياست ها اعتراض دارند؛ آيا واجب تر آن نيست كه قوانيني وضع كنند كه براي آنها فرصت شغلي ايجاد كند وهمچنین بیهوده با رانندگي زنان مخالفت نکرد؛ با چنين طرز تفكري ديگر نبايد از دموكراسي سخن گفت.
درعربستان سعودی مجلس مشورتی نقش تشریفاتی پارلمان را بازی می کند؛ اعضای این مجلس را پادشاه تعیین می کند و این شورا نقش مشورتی دارد؛علاوه بر این روحانیون وهابی نیز تنها در تایید تصمیمات رژیم آل سعود فعالیت می کنند و مردم هیچ نقشی در تصمیم گیری ندارند.
اخیرا پادشاه برای مشارکت دادن زنان در مجلس مشورتی اقدام کرد و سی تن را به عضویت در این مجلس درآورد اما این اقدام با انتقاد روحانیون محافظه کار همراه شد، اقدامی که در این رژیم بی سابقه بوده است.
از سال گذشته اعتراضات گسترده و فراگیر مردم علیه فساد و تبعیض اجتماعی به شدت سرکوب می شود.
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها