حکم اعدام برای رهبر القاعده مغرب در الجزایر

حکم اعدام برای رهبر القاعده مغرب در الجزایر
شنبه 30 دی 1391 - 09:33

دادگاه کیفری الجزایر دیروز (جمعه) "عبدالمالک دروکدال" رئیس القاعده منطقه مغرب عربی و ده تروریست دیگر را غیاباً به اعدام محکوم کرد .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از خبرگزاری الجزایر، چهار نفر از محکومان در دادگاه حضور داشتند، اما حکم شش نفر دیگر از جمله "عبدالمالک دروکدال" معروف به " ابومصعب عبدالودود"، غیاباً صادر شد.
جرم این ده نفر، دست داشتن در حمله تروریستی سال 2007 الجزیره پایتخت الجزایر است .  
حمله تروریستی به ساختمان شورای قانون اساسی الجزایر و دفتر کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در الجزیره در روز 11 دسامبر 2007، منجر به کشته شدن 26 نفر و زخمی شدن 177 نفر دیگر شد.
عبدالمالک دروکدال سال های 2009 و 2012 نیز به جرم دست داشتن در حملات تروریستی در الجزایر (به ویژه در پایتخت)، 3 بار به طور غیابی به اعدام محکوم شده بود. این در حالی است که حکم اعدام در الجزایر از سال 1993 اجرا نمی شود.
دروکدال متولد سال 1971 شهر مفتاح الجزایر است و قبلا در افغانستان می جنگید و اواخر سال 2004 ریاست گروه سلفی "تبلیغ و مبارزه " را به عهده گرفت. این گروه در سال 2006 به القاعده پیوست و خود را "القاعده منطقه مغرب عربی" نامگذاری کرد . 
القاعده منطقه مغرب عربی همچنان به حملات تروریستی خود در الجزایر ادامه می دهد و معمولا به نیروهای امنیتی این  کشور خصوصا در منطقه قبایلی ( 110 کیلومتری شرق الجزیره ) و منطقه بومرداس (50 کیلومتری الجزیره) حمله می کند.
منطقه مغرب عربی 5 کشور تونس، لیبی، الجزایر، موریتانی و مراکش را شامل می شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها