روش جدید فلسطينيان برای مقابله با شهرك سازي

روش جدید فلسطينيان برای مقابله با شهرك سازي
يکشنبه 1 بهمن 1391 - 23:22

فعالان فلسطيني با تأسيس روستاي "باب‌الكرامه" بار ديگر اعتراض خود را به توسعه شهرك‌سازي‌هاي صهيونيستي اعلام كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فعالان فلسطيني با هدف اعتراض به توسعه شهرك‌سازي‌هاي رژيم صهيونيستي، با برپايي چادرهاي خود و ساخت يك مسجد كوچك در روستاي ‌"أكسا" واقع در شمال غربي بيت‌المقدس، روستاي جديدي را با نام  باب الكرامة تأسيس كردند.
اين روستا در حالي تأسيس شده است كه ارتش رژيم صهونيستي هفته گذشته روستاي "باب‌الشمس" را كه در اعتراض به توسعه شهرك‌هاي صهيونيست نشين تأسيس شده بود، ويران كرد.
مقامات اسرائيلي اعلام كرده بودند، قصد دارند از زمين‌هاي روستاي أكسا براي تكميل پروژه ساخت ديوار حائل استفاده كنند.
يكي از اعضاي تشكل ابتكار ملي فلسطيني، با تجليل از ايجاد روستاي الكرامه به شيوه روستاي باب الشمس در كرانه باختري، بر ضرورت تبديل اين موضوع به الگوي مقاومت در همه مناطق كرانه باختري به ويژه قدس تاكيد كرد.
"صلاح الخواجه" يكشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين گونه فعاليت ها براي مقاومت، بر رژيم اشغالگر اسرائيل تاثير خواهد گذاشت و اين رژيم را دچار شكست هاي پي در پي خواهد كرد.
الخواجه ابراز اميدواري كرد كه اين اقدام به شيوه اي ثابت براي به چالش كشيدن شهرك سازي رژيم صهيونيستي در مناطق فلسطيني تبديل شود زيرا همه شهروندان فلسطيني حق دارند در همه اراضي فلسطيني شهرك، شهر و روستا ايجاد كنند و براي اين كار نيازمند مجوز نيستند.
وي افزود: مردم فلسطين در روستاي الكرامه از ساكنان اين روستا پشتيباني و با اهالي بيت اكسا همراهي خواهند كرد. در حال حاضر مردم اين منطقه به دليل اقدامات اشغالگرانه صهيونيست ها، از فلسطين جدا مانده اند اما جوانان فلسطيني با حمايت ساير گروه هاي فلسطيني و ملي در داخل قدس براي حمايت و پشتيباني از مردم روستاي الكرامه تصميم قاطعانه و جدي گرفته اند و از طريق روستاي لفتا و ديرياسين كه روستاهايي همجوار و ويران شده اند، با آنان در ارتباط خواهند بود.
عضو تشكل ابتكار ملي فلسطيني خاطر نشان كرد: ما تظاهرات و اعتراضاتي برگزار خواهيم كرد تا جامعه جهاني متوجه شود كه چگونه رژيم صهيونيستي قوانين بين المللي و عرف هاي جهاني را زير پا مي نهد و در پي پاكسازي نژادي مناطق فلسطين نشين و تحت فشار گذاشتن آنان از طريق گرسنه نگه داشتن ساكنان روستاها و شهرهاي فلسطيني و تبديل شهرها به زندان است.
20-14:19
26
 

پربیننده ترین خبرها