دبیرکل سازمان حقوق بشر اروپا - بحرین اعلام کرد:

نگرانی شدید دربارۀ سرنوشت رهبران انقلاب بحرین

نگرانی شدید دربارۀ سرنوشت رهبران انقلاب بحرین
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 22:58

بیروت، العالم ـ دبیرکل سازمان حقوق بشر اروپا -بحرین، از نهادهای بین المللی و سازمان ملل متحد خواست برای مشخص شدن سرنوشت سران مخالفان حکومت آل خلیفه در زندانهای آن کشور، به سرعت وارد عمل شوند.

حسین جواد امروز (دوشنبه) در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: وکلای این افراد نتوانسته اند پس از چند روز بی اطلاعی از سرنوشت سران مخالفان زندانی، با آنها تماس برقرار کنند و این امر نشان دهنده شکنجه شدن زندانیان مزبور است.
جواد با اشاره به اینکه بی اطلاعی از احوال زندانیان سیاسی بحرینی از هشت روز پیش تاکنون نشان دهنده شکنجه شدن آنها یا نگهداری شان در زندان انفرادی است، تاکید کرد: درباره سرنوشت و اوضاع سران و رهبران مخالفان بحرینی در زندانهای آل خلیفه به علت بدرفتاری یا محدودیت های دینی و ایجاد محدودیت برای خانواده هایشان در دیدار با آنها نگرانی های شدیدی وجود دارد. به طوری که آنها از سخن گفتن درباره هر موضوعی که به سیاست ارتباط داشته باشد، منع شده اند.
این فعال حقوقی بحرینی تأکید کرد: شماری از وکلا تلاش کردند تا با برخی از سران مخالف زندانی دیدار کنند. اما مدیریت زندان به بهانه اینکه محاکمه این افراد به پایان رسیده است، با این درخواست مخالفت کرد.
به همین دلیل دبیرکل سازمان حقوق بشر اروپا - بحرین، از نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد خواست برای تعیین سرنوشت رهبران مخالفان در زندان های آل خلیفه هر چه سریع تر اقدام کنند.
از آنجا که فعالیت های مخالفان حکومت آل خلیفه در بحرین در راستای زمینه سازی برای تظاهرات گسترده روز 14 فوریه (سالروز آغاز انقلاب مردم در سال 2011) ادامه دارد، این مساله و قرار گرفتن در آستانه دومین سالروز انقلاب، باعث نگرانی شدید درباره سرنوشت فعالان و رهبران مخالفان در زندانهای رژیم آل خلیفه شده است.
1/21- tok
 

پربیننده ترین خبرها