دستگیری "ارزشمندترین" جاسوس رژیم صهیونیستی در لبنان

دستگیری
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 23:27

بازپرس نظامي لبنان ، حكم بازداشت " علي توفيق ياغي " را به اتهام همكاري با رژيم اسرائيل صادر كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عماد الزين بازپرس دادگاه نظامي لبنان ، حكم بازداشت "علي توفيق ياغي" را پس از آن كه از سوي نيروهاي اطلاعات ارتش لبنان دستگیر شده بود، صادر كرد.
این در حالی است که شبكه المنار لبنان اعلام كرد: ياغي تاكنون گران ترين مزدور در لبنان بوده است و بنا به اعلام منابع امنيتي مجموع مبلغي كه تقاضا كرده است، تا زمان بازداشت وي به 600 هزار دلار رسيده است.
ياغي از اهالي شهر بعلبك و عضو شوراي شهر بعلبك بوده است که قبلا" به عنوان كارمند وزارت كار فعاليت مي كرد.
وي فعاليت و همكاري خود با سازمان جاسوسي اسرائيل موساد را در سال 1990 آغاز كرده است و دوره هاي بسياري را گذرانده و به ويژه در زمينه استفاده از وسايل ارتباطي مدرن و جديد آموزش ديده است.
وي تاکنون براي پي گيري طرح هاي جاسوسي خود به اراضي اشغال شده از جمله تل آويو و نيز به برخي كشورهاي اروپايي و آسيايي سفر كرده است.
ياغي به ارائۀ اطلاعات به دشمن صهيونيست درباره مراكز مقاومت و ارتش لبنان و اسامي برخي افراد عضو حزب الله و جنبش امل و نيز ارائه اطلاعاتي درباره شبكه بي سيم مقاومت اعتراف كرده است.
اين مزدور لبناني، نقش فعالي را در جنگ 33 روزه ايفا كرده و موساد از وي به علت اطلاعات مهمي كه در زمان جنگ به رژيم اسرائيل داده ، تمجيد كرده بود.
 

پربیننده ترین خبرها