وزیر دفاع لیبی معاونش را به ترور متهم کرد

وزیر دفاع لیبی معاونش را به ترور متهم کرد
سه شنبه 3 بهمن 1391 - 13:46

العالم - وزیر دفاع لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که معاون سابقش عامل تیراندازی به سوی خودروی حامل وی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد البرغثی" وزیر دفاع لیبی هفته گذشته "الصدیق الغیثی" معاون خود را عزل کرد و یک هفته بعد افرادی به سوی کاروان خودروی وزیر دفاع تیراندازی کردند.
الصدیق الغیثی اتهام وزیر دفاع علیه خود را رد کرده است.
وزیر دفاع لیبی در بیانیه ای که توسط این وزارت خانه منتشر شده است، اعلام کرد که "الغیثی عامل سوء قصد نافرجام به جان من در شهر طبرق است".
وزارت  دفاع لیبی در این بیانیه افزود: به خودروی وزیر دفاع که روز شنبه این هفته راهی پایگاهی هوائی در شهر طبرق و حامل وزیر و "عبدالخالق ابراهیم العبیدی" معاون وزیر دفاع بود ، تیراندازی شد که   وزیر دفاع آسیبی ندید.
بیانیه وزارت دفاع لیبی حاکیست: الغیثی عامل تیراندازی است و طرفداران خود را به تیراندازی به سوی کاروان خودروی وزیر دفاع تحریک کرده است.   
این در حالی است که الغیثی اتهام وارده را رد می کند و می گوید که وزیر دفاع لیبی برای اثبات ادعای خود مدرکی ندارد و باید تحقیقات در این زمینه آغاز شود . 
گزارش های ضد و نقیض درباره سوء قصد به جان وزیر دفاع ، اتهام وارده به معاون وی و تکذیب این اتهام بیانگر دشواری اعمال قانون در لیبی پس از وقوع انقلاب است، انقلابی که سال 2011 پیروز شد و به حکومت 42 ساله معمر قذافی پایان داد.
الغیثی قبلا گفته بود که تیراندازی به سوی وزیر دفاع با اختلافات قبیله ای ارتباط دارد در حالی که وزارت دفاع این مطلب را رد کرد .
مسئولان امنیتی پس از تیراندازی به سوی خودروی وزیر دفاع اعلام کرده بودند که به جان وزیر دفاع سوء قصد نشده است و محافظان وی درپی بروز اختلاف میان یگان های پایگاه هوائی شهر طبرق برای جلوگیری از درگیری تیر هوائی شلیک کردند.
از سوی دیگر هر چند وقت یک بار درگیری های خونینی  در شهر بنغازی در شمال شرق لیبی به وقوع می پیوندد. بنغازی خاستگاه انقلاب لیبی محسوب می شود و افسران ارتش و پلیس این کشور و دیپلمات های خارجی در این شهر قبلاً آماج حملات قرار گرفتند.  
محمد المقریف رئیس پارلمان لیبی نیز اخیراً اعلام کرد که از سوء قصدی در جنوب این کشور جان به در برد .
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها