انتقاد عجیب از ارسال سلاح به سوریه

انتقاد عجیب از ارسال سلاح به سوریه
سه شنبه 3 بهمن 1391 - 14:54

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و الاخضر الابراهیمی فرستاده اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه از " طرف های خارجی " که دولت و مخالفان سوریه را مسلح می کنند، انتقاد کردند.

مارتین نیسیرکی سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد:  بان کی مون و الابراهیمی روز دوشنبه در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند و از افزایش آمار تلفات درگیری های 22 ماهه سوریه ابراز نگرانی شدید کردند و از اعضای تأثیرگذار شورای امنیت سازمان ملل به علت عدم همکاری با یکدیگر برای پایان دادن به خشونت های سوریه انتقاد کردند.
به گفته این سخنگو؛ بان کی مون و الابراهیمی از گسترش رعب و وحشت، کشتار و تخریب اماکن عمومی و تاریخی در سوریه ابراز نگرانی کردند و دولت و مخالفان را عاملین این امر دانستند و از طرف های خارجی که دولت و مخالفان سوریه را مسلح می کنند ، انتقاد کردند .
نیسیرکی اسامی طرف های خارجی را که دولت و مخالفان سوریه را مسلح می کنند، اعلام نکرد. این انتقاد دو جانبه در حالی صورت می گیرد که دولت سوریه به دلیل رسمیت و ساختار قانونی خود دارای سلاح کافی برای مقابله با تروریست ها و شورشیان القاعده هست، اما سوال اینجاست که شورشیان مسلح که بیشتر آنها خارجی هستند این تسلیحات را از کجا به دست آورده اند!
بان کی مون و الابراهیمی همچنین از اینکه جامعه جهانی دیدگاهی واحد در قبال بحران سوریه اتخاذ نمی کند، ابراز نگرانی و بر لزوم آغاز مرحله انتقالی در سوریه تأکید و اعلام کردند که بیانیه پایانی نشست ژوئن 2012 ژنو بر لزوم آغاز مرحله انتقالی تأکید می کند.
الاخضر الابراهیمی فرستاده اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد به سوریه روز 29 ژوئن گزارشی را درباره عملکرد خود به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد. او در حالی این گزارش را ارائه خواهد کرد که اخباری مبنی بر احتمال کناره گیری وی از سمت خود به دلیل در نظر نگرفتن بی طرفی وجود دارد.
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها