نماینده سوری: تضمینهای لازم برای گفتگو فراهم میشود

نماینده سوری: تضمینهای لازم برای گفتگو فراهم میشود
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 14:59

دمشق (العالم)ـ نماينده پارلمان سوريه تأکید کرد، دولت به صورت كاملا جدي فراخوان براي گفت وگوي ملي را پيگيري، و تضمين هاي لازم را براي همه طرف هاي شركت كننده در آن فراهم خواهد كرد.

"شريف شحاده" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه العالم به فراخوان هاي مكرر دولت براي گفت وگو اشاره و خاطرنشان كرد: "وائل الحلَقي" نخست وزير سوريه با جديت اين موضوع را پيگيري مي كند و دولت توصيه هايي را براي تضمين حقوق همه كساني كه با هدف شركت در مذاكرات وارد كشور مي شوند، مطرح كرده؛ و گام هاي زيادي را براي زمينه سازي در اين باره برداشته است.
شحاده با انتقاد از عملكرد جانبدارانه اخضر ابراهيمي نماینده سازمان ملل در امور سوريه، اظهار داشت: سوريه در آستانه مرحله جديدی از گفت وگوهاي ملي است، كه همه سوري ها درباره آن اجماع خواهند داشت.
نماينده پارلمان سوريه، با رد ادعاها مبني بر به شكست كشاندن مأموريت اخضر ابراهيمي از سوي دولت دمشق، گفت: عامل اين شكست، طرف هايي هستند كه حاضر به گفت وگو نيستند و هيچ راه حلي جز خشونت را نمي پذيرند.
شحاده تأكيد كرد: انتقال قدرت در سوريه يك موضوع كاملا داخلي است و ملت سوريه در اين باره تصميم گيري خواهد كرد؛ هيچ كس حق ندارد به جاي مردم تصميم بگيرد. از همين رو هر ابتكاري كه حاكميت سوريه و حقوق مردم آن كشور را ناديده بگيرد، كاملا مردود است.
وي در ادامه اظهار داشت: ارتش سوريه، كنترل همه مناطق را در اختيار دارد و مي تواند اقدام به پيشروي نمايد و به طور كلي نظام كنترل وضعيت ميداني را در اختيار دارد.
شحاده افزود: با توجه به پيشروي ارتش و رسوايي اقدامات گروه هاي تبهكار و مسلح و حاميانشان؛ اشتباه بودن محاسبات كساني كه بر شكست خوردن ارتش سوريه، دل خوش كرده بودند بر همگان مشخص شد.
اين نماينده پارلمان سوريه، همچنين درباره اظهارات اخير "سعود الفيصل" وزير خارجه عربستان مبنی بر ادامه جنگ در سوريه، بعيد بودن حل مسالمت آمیز و پايان يافتن بحران در كوتاه مدت و وارد شدن اعراب به اين بحران، گفت: اين امر نشان دهنده شكست و سرخوردگي سعود الفيصل است؛ وي تلاش مي كند جامعه جهاني و شوراي امنيت سازمان ملل را براي دخالت نظامي در سوريه تحريك نمايد.
شحاده به حمايت هاي هنگفت مالي عربستان از گروه هاي مسلح در سوريه و جذب تروريست ها و همچنين حمايت فكري از آنها اشاره كرد و افزود: چنين اقداماتي هيچ دستاوردي براي عربستان نداشته و نخواهد داشت، بلكه باعث شده كه اين كشور به همراه قطر و تركيه نقش مستقيم در كشتار مردم سوريه ايفا كنند.
MKH-22-23:52
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها