بحران در روابط اوباما نتانیاهو ادامه می یابد

بحران در روابط اوباما نتانیاهو ادامه می یابد
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 17:39

کارشناسان امور خاورمیانه پیش بینی می کنند که روابط آمریکا و اسرائیل پس از انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) وارد مرحله جدیدی شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از کریستین ساینس مانیتور، کارشناسان معتقدند که 2 عامل مهم باعث تداوم تیرگی اخیر روابط آمریکا و اسرائیل خواهد شد؛ عامل اول اختلاف واشنگتن تل آویو درباره مذاکرات صلح اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین و عامل دوم اختلاف بر سر ایران و برنامه هسته ای این کشور است.
عامل سومی نیز وجود دارد ولی این عامل کمرنگ است و آن نتایج انتخابات کنست می باشد؛ نتایجی که روابط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
نتایج اولیه انتخابات کنیست نشان می دهد که شانس نتانیاهو برای پیروزی در این انتخابات و تصدی دوباره سمت نخست وزیری اندک است .
کارشناسان اسرائیلی می گویند که رأی دهندگان درخصوص مذاکره با تشکیلات خودگردان فلسطین دیدگاهی افراطی دارند و این دیدگاه تأثیر خود را در انتخابات گذاشته است. گفتنی است که نتانیاهو در این انتخابات به صورت رسمی پیروزی به دست نیاورد، آنچه او انتظارش را داشت یک پیروزی قاطع بود که به دست نیامد.
روزنامه کریستین ساینس مونیتور در ادامه نوشت که نتایج انتخابات کنست احتمالاً منجر به تیرگی روابط نتانیاهو و اوباما خواهد شد.
نتایج اولیه انتخابات کنیست نشان می دهد که نتانیاهو با وجود اینکه بزرگترین حزب کنست را ریاست خواهد کرد ولی شاید مجبور به تشکیل ائتلافی کوچک شود. نتایج اولیه انتخابات کنیست همچنین نشان می دهد که احزابِ خواستار تعامل متفاوت با فلسطینی ها آرای بیشتری را به دست آورده اند.
 
 

پربیننده ترین خبرها