بازداشت یکی از اعضای گروه سلفی تلکلخ در سوریه

بازداشت یکی از اعضای گروه سلفی تلکلخ در سوریه
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 18:04

منبعی امنیتی در لبنان اعلام کرد "محمد احمد کفاح الرفاعی" عضو گروه سلفی "تلکلخ" که تلاش می کرد خود را به گروه های مسلح فعال در سوریه برساند، گرفتار کمین ارتش این کشور شد و هم اکنون در یکی از مراکز امنیتی بازداشت است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از عربی پرس، پدر الرفاعی 20 ساله گفته بود پسرش در دانشگاه رشته پرستاری می خواند و هیچ ارتباطی با گروه های مسلح ندارد.
پدر الرفاعی همچنین گفته که پسرش احتمالاً برای درمان سوری های زخمی به همراه دیگر اعضای گروه تلکلخ راهی سوریه شده بود؛ مساله ای که به نظر توجیه جالبی برای همراهی وی با یک گروه تروریستی مسلح نیست.
پدر الرفاعی از عباس ابراهیم رئیس دستگاه امنیت داخلی و شیخ شادی المصری مدیر روابط عمومی دار الافتای لبنان به علت تلاش مجدانه شان برای آزادی پسرش تشکر کرد.
خانواده الرفاعی همچنین نامه سرگشاده ای به میشل سلیمان رئیس جمهوری، نجیب میقاتی نخست وزیر، نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان و عباس ابراهیم رئیس دستگاه امنیت داخلی لبنان فرستادند و در این نامه از آنها به علت تلاش برای آزاد کردن محمد احمد کفاح الرفاعی که هم اکنون در سوریه به علت عضویت در گروه سلفی تلکلخ بازداشت است، تشکر کردند و از آنها خواستند که به تلاش های خود همچنان ادامه بدهند و مدعی شدند که محمد الرفاعی هیچ ارتباطی با گروه های معارض سوری ندارد، اما آنها نگفتند که اگر ارتباطی با این گروه ندارد؛ پس چگونه آنها را همراهی کرده و توسط ارتش سوریه دستگیر شده است؟
تلویزیون سوریه اوایل این ماه (ژانویه) اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور 21 فرد مسلح را در منطقه تلکلخ نزدیک مرزهای سوریه با لبنان به ضرب گلوله کُشتند.
تلویزیون سوریه افزود: در میان کشته ها اجساد اتباع لبنان و سوریه دیده می شوند.
اجساد تعدادی از کشته ها به مقامات لبنان تحویل داده شد و تحقیقات برای شناسائی دیگر اجساد برای تحویل آن به خانواده هایشان همچنان ادامه دارد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها