رژیم بحرین دیکتاتوری و استبدادی است

رژیم بحرین دیکتاتوری و استبدادی است
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 21:15

العالم - یکی از رهبران جمعیت الوفاق با اشاره به حاکمیت چندین ساله آل خلیفه در بحرین گفت: رژیم حاکم بر این کشور مصداق کامل دیکتاتوری و استبداد است.

" مجید میلاد " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار کرد: ما با سایر شرکا و هم میهنان خود مشکل نداریم، تنها اختلاف ما با رژیم حاکم (آل خلیفه) است که تمام قدرت را به انحصار خود درآورده و هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه را در اختیار گرفته است.
وی با تاکید بر این که انقلابیون خواهان خروج مدیریت بحرین از حالت دیکتاتوری و برقراری دموکراسی هستند، افزود: هرگونه گفت وگو میان مخالفان وآل خلیفه تنها با موضوع انتقال از دیکتاتوری به دموکراسی قابل قبول است.
وی یادآور شد: رژیم ادعا کرده که انقلابیون پیش از هرگونه گفت وگو، خشونت اجتماعی را کنار بگذارند، این در حالی است که خشونت های حاکمان علیه مردم تاکنون بیش از 100 شهید به همراه داشته است.
وی اظهارکرد: تعداد زیادی از شهروندان بحرینی در خیابان ها و زندان ها جان داده اند و این گواه و تایید کننده همه گزارش های بین المللی به ویژه گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی در باره تخلف های رژیم حاکم است.
عضو دبیرخانه جمعیت الوفاق بحرین، ادعای مشروطه سلطنتی خواندن نظام حاکم را مردود و غیرقابل قبول دانست و گفت: ساده ترین اصل نظام مشروطه سلطنتی، گردش قدرت در سطح نخست وزیری است که چنین اتفاقی از زمان استقلال کشور بحرین تاکنون رخ نداده است.
میلاد خاطر نشان کرد: در بحرین پادشاه همه قدرت های سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه را در دست دارد و چنین چیزی در نظام مشروطه ممکن نیست. در واقع پادشاه پدر همه ملت محسوب نمی شود بلکه فقط پدر گروهی خاص است و مخالفان رژیم نه تنها از نعمت پدری پادشاه محرومند بلکه در معرض بدترین شکنجه ها و کشتار و تبعیض از جانب وابستگان او قرار دارند.
وی افزود: در زمان حاضر بیگانگانی که به آنها تابعیت بحرینی داده شده وظیفه دارند، از رژیم آل خلیفه حمایت کنند و در قبال آن از ثروت های کشور بهره مند می شوند در حالی که مردم و ساکنان اصلی بحرین از این ثروت محرومند.
عضو دبیرخانه جمعیت الوفاق، تلاش رژیم برای طائفه ای جلوه دادن اعتراض ها را مردود دانست و تاکید کرد: کشتار و شکنجه ای که بر سر مردم بحرین می رود، از سوی سنی ها نیست بلکه از سوی رژیم آل خلیفه است و این مساله را گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی نیز تاکید کرده است.
24-13:46
26
 

پربیننده ترین خبرها