احزاب الجزایر: به هواپیماهای فرانسه اجازه عبور ندهید

احزاب الجزایر: به هواپیماهای فرانسه اجازه عبور ندهید
جمعه 6 بهمن 1391 - 08:59

شماری از احزاب الجزائر، پس از نشست روز چهارشنبه از مقامات این کشور خواستند تا از ورود جنگنده های فرانسوی به حریم هوایی الجزایر جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شماری از احزاب الجزائر، از مقامات این کشور درخواست کرده اند که به جنگنده های فرانسوی اجازه عبور از حریم هوایی الجزایر را ندهد.
فرانسه از یازدهم  ژانویه برای کمک به نیروهای مسلح مالی به منظور بازپس گرفتن شمال این کشور از شورشیان که از ده ماه پیش بر این منطقه تسلط یافته اند، مداخله نظامی خود در این کشور را آغاز کرده است.
در همین حال " فرانسوا اولاند " رئیس جمهوری فرانسه در پانزدهم ژانویه از موافقت عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزائر با پرواز هواپیماهای فرانسه بر فراز خاک الجزائر خبر داد.
احزاب الجزائر به ویژه  حزب جنبش "جامعه صلح" عضو سابق در ائتلاف  حاکم، از مقامات  این کشور خواستند «به امتیاز دهی به بیگانگان و حمایت از استعمارگران برای مداخله در امور داخلی کشورها پایان داده و برای کمک به مردم تحت سیطره استعمارگران قدیم و جدید اقدام کنند».
این احزاب خواستار بسته شدن دالان های هوایی الجزائر در برابر جنگنده های فرانسه و دیگر کشورها شدند.
احزاب الجزیر هم چنین از فرانسه خواستند سریعا به مداخله نظامی خود در منطقه پایان داده و نیروهای خود را از شمال مالی خارج کند.
احزاب سیاسی الجزایر با اشاره به گزارش هایی مبنی بر نقض قوانین در مالی به بهانۀ ریشه کنی تروریسم، به دولت این کشور نیز هشدار دادند.
اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه نسبت به گزارش های سازمان های حقوقی در خصوص امکان نقض قوانین توسط ارتش مالی با انگیزه های مذهبی و قومیتی، شدیدا ابراز نگرانی کرد.
فرانسه مدعی حمایت ازمقامات باماکو در مقابله با گروه های مسلحی است که بر شمال مالی تسلط یافته اند.
 

پربیننده ترین خبرها