قطر دیپلمات فراری را تحویل عربستان نداد

قطر دیپلمات فراری را تحویل عربستان نداد
جمعه 6 بهمن 1391 - 17:01

دولت قطر تحت فشارهای سازمان های حقوقی، دیپلماتی که سفارت عربستان در هلند را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود و تحت تعقیب دولت عربستان قرار داشت،به این کشور تحویل نداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل روز جمعه اعلام کرد "مشعل بن ذعار حمد المطیری"50 ساله روز 18 ژانویه 2013 قطر را ترک کرد وهم اکنون با خانواده اش در مغرب زندگی می کند؛ مسئولان قطری درپی فشارهای سازمان عفو بین الملل و مراکز حقوقی دیگر از جمله مرکز ملی حقوق بشر قطر از تحویل المطیری به عربستان امتناع کردند و المطیری با هزینه مرکز ملی حقوق بشر قطر به مغرب سفر کرد.
المطیری که کارمند سفارت عربستان در هلند فعالیت می کرد، پس از بازگشت به عربستان به قطر فرار و از ماه اوت سال 2011 در قطر زندگی می کرد؛ پلیس قطر در ماه ژانویه 2 بار او را احضار و به وی ابلاغ کرد که طبق درخواست مسئولان سعودی  باید به عربستان منتقل شود. 
"فیلیپ لوتر" مسئول برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل در همین رابطه می گوید: مسئولان قطری سرانجام از انتقال المطیری به عربستان امتناع کردند و مرکز ملی حقوق بشر قطر وی را در سفر به مغرب کمک کرد .
وی افزود: المطیری در صورت انتقال به عربستان با خطر "شکنجه" مواجه می شد و ما همچنان وضعیت وی را تحت نظر خواهیم گرفت تا مانع انتقال احتمالی وی به عربستان شویم .
سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که المطیری سال 2004 در هلند حق پناهندگی سیاسی اخذ کرد سپس عوامل رژیم عربستان وی را بالاجبار با هواپیما از بروکسل پایتخت بلژیک به ریاض منتقل کردند و وی به مدت 6 ماه در عربستان زندانی بود و شکنجه می شد. 
عفو بین الملل اعلام کرد : المطیری سفارت عربستان در هلند را به حمایت مالی از فعالیت های تروریستی متهم کرده بود و همین امر باعث اخراج وی از سفارت کشورش شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها