مقتدا صدر درگیری های فلوجه را محکوم کرد

مقتدا صدر درگیری های فلوجه را محکوم کرد
جمعه 6 بهمن 1391 - 19:29

مقتدا صدر درگیری تظاهرکنندگان و ارتش عراق و حمله مسلحانه به تظاهرکنندگان در فلوجه را محکوم کرد و از طرفین التزام به مسالمت آمیز بودن تظاهرات و خویشتنداری را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه صدر که در پایگاه اینترنتی سومریه نیوز منتشر شد، آمده است که صدر از نیروهای امنیتی خواست سلامت و امنیت تظاهرکنندگان را تامین نمایند.
یک منبع پزشکی استان الانبار پیشتر به السومریه نیوز گفته بود: در این درگیری ها 36 نفر از جمله کودکان و تصویربردار این پایگاه کشته و زخمی شدند.
خطیب جمعه فلوجه دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق را مسئول خون هایی دانست که در شهر ریخته شده است. 
یک منبع پلیس استان نیز گفت: نیروهای ارتش عراق پس از جلوگیری از حرکت مردم به سوی میدان تحصن در شرق شهر، برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام به تیراندازی هوایی کردند که مردم با پرتاب سنگ به آنها پاسخ دادند.  
این در حالی است که نوری مالکی نخست وزیر عراق پیش از این به گروه های مخالف هشدار داده بود که در صورت اقدامات خشونت آمیز، با مقابله نیروهای امنیتی مواجه خواهند شد. گفته می شود که تظاهرکنندگان به عمد با پلیس درگیر شدند و نیروهای امنیتی نیز برای دفاع از خود، به تیراندازی هوایی روی آوردند. هنوز مشخص نیست که منبع اصلی تیراندازی ها نیروهای امنیتی عراق بوده اند یا اینکه در میان مخالفان کسانی اقدام به تیراندازی کرده اند
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها