قطر از شورشیان مالی حمایت می کند

قطر از شورشیان مالی حمایت می کند
جمعه 6 بهمن 1391 - 22:25

شماری از کارشناسان فرانسوی و شخصیت‌های سیاسی در این کشور درباره حمایت قطر از گروه‌های اسلام گرای تندرو مسلح در شمال مالی سخن می‌گویند؛ مساله‌ای که پیش از این نیز در برخی از محافل اطلاعاتی منطقه جریان داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه فرانس 24 در گزارش خود در مورد بحران مالی، دو تن از سیاستمداران این کشور را دعوت کرد که در آن مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه و میشل دیسمن نماینده حزب کمونیست مجلس سنای فرانسه حمایت مالی این کشور نفتی از گروه‌های مزبور را محکوم کردند.
لوپن درباره سخنان حمد بن جاسم درباره اینکه زور، مشکل شمال مالی را حل نمی‌کند، گفت: قطر از مداخله نظامی فرانسه در مالی راضی نیست چون هدفش بیرون راندن اسلام گرایان تندرو طرفدارش در جهان است.
آندره بورژو پژوهشگر مرکز ملی پژوهش‌های علمی و متخصص در امور مالی هم در این باره گفت: به رغم نبود دلایل قاطع درباره رابطه گروه‌های مسلح و قطر، اما نشانه‌هایی بر این موضوع حکایت دارد.
هفته نامه فرانسوی لوکانار انشینه ماه ژوئن 2012 به نقل از منابع اطلاعاتی فرانسه بدون اشاره به ارزش کمک‌ها و شیوه ارسال آن نوشت: امیر قطر به گروه‌های مسلح اشغال کننده شمال مالی کمک مالی کرده است و مقامات فرانسه از رفتار قطری‌ها در شمال مالی آگاهی داشتند.
سادو دیالو شهردار شهر گائو که اکنون در اشغال شورشیان مسلح است در ژوئیه 2012 با متهم کردن قطر به تامین هزینه اسلامگرایان در این شهر گفت: پاریس می‌داند چه طرفی به تروریست‌ها کمک می‌کند، قطر هر روز برای شمال مالی از طریق فرودگاه‌های گائو و تمبکتو کمک غذایی ارسال می‌کند.
آنچه باعث افزایش شک شهردار گائو درباره نقش قطر در شمال مالی شده فعالیت‌های به اصطلاح بشردوستانه جمعیت هلال احمر قطر در شمال مالی و توزیع غذا در میان اهالی گائو است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از عناصر حرکت جهاد و توحید گزارش داد: قطر به حرکت کمک می‌کرد تا بتواند به اهالی منطقه نزدیک‌تر شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها