110نفر در تظاهرات مصر زخمی شدند

110نفر در تظاهرات مصر زخمی شدند
جمعه 6 بهمن 1391 - 22:57

حدود 110 نفر در تظاهرات امروز قاهره و دیگر شهرهای مصر که در اعتراض به محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور و اخوان المسلمین برگزار شد، زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از امدادگران بدون ذکر نام خود در مصاحبه با  فرانس پرس گفت: بیمارستان های شهرهای مختلف مصر از جمله قاهره، اسکندریه و سوئز امروز 110 زخمی را که در تظاهرات دومین سالگرد پیروزی انقلاب 25 ژانویه 2011 مشارکت کرده بودند، پذیرش کردند.
خبر دیگر اینکه محمد مرسی از درب پشتی کاخ ریاست جمهوری معروف به "اتحادیه" وارد دفتر کارش شد در حالی که تعداد زیادی محافظ وی را همراهی می کردند و هواپیماهای نظامی بر فراز منطقه در حال پرواز بودند.
مرسی همچنین درپی انتشار اخباری مبنی بر حمله به چند مرکز مهم و دولتی در مناطقی مانند سوئز، المحله الکبری و اسکندریه با محمد ابراهیم وزیر کشور تلفنی تماس گرفت تا از آخرین تحولات اطلاع یابد.
مرسی از وزیر کشور خواست که از همه مراکز دولتی و مهم حفاظت کند و از توسل به زور و خشونت علیه تظاهرکنندگان اجتناب کند، مساله ای که به نظر می رسد چندان اجرایی نشده و درگیری میان نیروهای امنیتی و مردم معترض در محلات مختلف قاهره با شدت هر چه بیشتر ادامه یافت.
حامد زکی فرمانده گارد ریاست جمهوری نیز دستور داد که تعدادی از نیروهای این گارد و یک دستگاه خودروی زرهی برای حفاظت از منزل محمد مرسی به منطقه " قاهره جدید" فرستاده شود. برخی منابع می گویند خانواده مرسی به یک پادگان نظامی انتقال یافته اند.
تظاهرات متعددی امروز (جمعه) به مناسبت دومین سالگرد انقلاب مصر در بسیاری از میادین اصلی استان های مختلف این کشور برگزار شد که احزاب و گروه های سیاسی مختلف مردم را به مشارکت در این تظاهرات فراخوانده بودند.
تظاهرکنندگان خواستار تحقق اهداف انقلاب، قصاص خون شهدا، محاکمه دوباره قاتلین شهدا، اصلاح قانون اساسی جدید، جلوگیری از تسلط اخوان المسلمین بر امور کشور، تعیین حداقل و حداکثر درآمد و نظارت برقیمت کالاها هستند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها