درخواست تشکیلات خودگردان از رئیس جمهور تونس

درخواست تشکیلات خودگردان از رئیس جمهور تونس
جمعه 6 بهمن 1391 - 23:04

ریاست تشکیلات خودگردان از "منصف المرزوقی" رئیس جمهور مغرب خواست با توجه به ادامه دو دستگی در فلسطین از سفر به غزه خودداری کرده و سفر خود به این منطقه را به بعد از تحقق آشتی ملی فلسطینی موکول کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "نمر حماد" مشاور رئیس تشکیلات خودگردان درباره خطر سفر برخی از رهبران عرب و مسلمان به باریکه غزه هشدار داد و گفت: آنها به گونه ای از غزه دیدار می کنند که گویی به یک کشور سفر کرده اند و آنگاه از سفر به کرانه باختری خودداری می کنند به این بهانه که برای سفر به کرانه باختری نیازمند دریافت مجوز از اسرائیل هستند.
حماد روز جمعه در گفت و گو با روزنامه القدس العربی گفت: این گونه نیست که ریاست تشکیلات خودگردان از المرزوقی خواسته باشد به غزه سفر نکند و مرزوقی این درخواست را رد کرده باشد. در واقع ماجرا از این قرار است که ما با سفر رهبران و مسئولان کشورها به غزه با توجه به ادامه دو دستگی و حاکمیت حماس بر باریکه غزه با قدرت سلاح مخالفیم.
وی افزود: هر کس به غزه می رود به گونه ای مورد استقبال قرار می گیرد که گویی در این منطقه دولتی قانونمند و حاکمیتی رسمی برقرار است. این مساله سبب شدت یافتن دو دستگی و تشویق عاملان آن می شود و آنگاه بهانه هایی از این قبیل مطرح می شود که فلان رهبر یا بهمان نخست وزیر به این دلیل که سفر به کرانه باختری نیازمند مجوز از اسرائیل است، ترجیح می دهد به غزه برود و این مساله بسیار خطرناک است.
حماد در ادامه گفت: نیت و قصد این رهبران هر چه که باشد، ما فکر نمی کنیم که این گونه سفرها به نفع وحدت ملت فلسطین باشد. ما در این زمینه تفاوتی میان رهبران قائل نیستیم و طرف صحبت ما فقط المرزوقی نیست، این موضع گیری همان طور که بر المرزوقی صدق می کند، بر نخست وزیر مالزی نیز صدق می کند. "محمد نجیب " نخست وزیر مالزی هفته گذشته به غزه سفر کرد و تشکیلات خودگردان با انتقاد از این سفر، آن را عامل تثبیت دو دستگی میان کرانه باختری و غزه ارزیابی کرد.
نمر حماد در پایان پافشاری کرد که " از نظر ما این گونه سفرها هیچ کمکی به پایان دودستگی نمی کند. " قرار است منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس برای دیداری کوتاه از غزه به این منطقه سفر کند.
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها