محاصره نظامی یک روستا در فلسطین

محاصره نظامی یک روستا در فلسطین
يکشنبه 8 بهمن 1391 - 09:32

رژیم صهیونیستی روستای "بیت اکسا" در شمال غربی قدس اشغالی را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ساکنان روستای "بیت اکسا" با وجود اقدام رژیم صهیونیستی در اعلام این روستا بعنوان منطقه بسته نظامی، تلاش می کنند از مصادره اراضی و زمین های کشاوری خود جلوگیری کنند.
"کمال حبابه" رئیس شورای روستایی به مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت: ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه اعلام روستای بیت اکسا به عنوان منطقه بسته نظامی، از ورود یا خروج ده ها تن از ساکنان این روستا از تنها ایست بازرسی آن جلوگیری می کند.
حبابه تأکید کرد: محاصره نظامی این روستا به دلیل تظاهرات مسالمت آمیز ساکنان آن ضد شهرک سازی و دیوار نژادپرستانه صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: روستای بیت اکسا پس از آن محاصره شد که ساکنان آن به همراه فعالان فلسطینی خود را به روستای "باب الکرامه" رسانده و در این روستای ویران شده، درختکاری کردند.
"خالد غیث" استاد دانشگاه قدس گفت: 18 هزار نفر از ساکنان روستای بیت اکسا حدود یک سال قبل به دلیل تشدید محاصره و مصادره و غصب اراضی کشاورزی آنها به وسیله دیوار نژادپرستانه حائل به قدس مهاجرت کردند .. البته بسیاری از ساکنان این روستا در اندیشه بازگشت و حفظ اراضی خود در برابر دیوار  حائل و شهرک سازی هستند.

پربیننده ترین خبرها