اخوان مصر: مخالفان خواستار انتخابات زودهنگام هستند

اخوان مصر: مخالفان خواستار انتخابات زودهنگام هستند
يکشنبه 8 بهمن 1391 - 10:52

العالم، قاهره - عضو ارشد حزب حاکم "آزادی و عدالت" مصر وابسته به اخوان المسلمین هدف اصلی مخالفان را برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری دانست.

"محمود عامر" روز یکشنبه در مصاحبه با شبكه العالم، مخالفان دولت را به تلاش براي بازگشت به شرایط رژیم مبارک دیکتاتور مخلوع مصر با تحریک مردم به تظاهرات و اقدامات خشونت بار متهم کرد و گفت: دعوت جبهه نجات به برگزاري انتخابات زودهنگام رياست جمهوري هدف اصلي مخالفان است؛ این جبهه از 2 ماه پیش خواستار بررسی آن شده اما در داخل جبهه اختلافات بسیاری در این زمینه است.
عضو ارشد حزب آزادی و عدالت مصر، خاطرنشان کرد: مخالفان كه در انتخابات مصر نتيجه اي نگرفتند، اكنون تلاش می کنند با تحریک مردم و به راه انداختن خشونت، وارد عرصه سياسي شوند.
محمود عامر درباره اتهامات مخالفان علیه مرسی مبنی بر محقق نکردن اهداف انقلاب؛ اظهار داشت: قصاص گرفتن از قاتلان شهدا به عهده دستگاه قضايي مصر است نه مرسي يا حزب آزادي و عدالت؛ رئيس جمهور مصر بر محاكمه عاملان کشتار شهداي انقلاب مصر و حوادث "پورت سعيد" بارها تاكيد كرده است و مسئولان قضايي در حال رسیدگی به مدارک جدید دادستان هستند.
وی ادامه داد: مشكلات اقتصادي چیز جديدي نيست، و مردم از ده ها سال پيش با آن روبرو بوده اند؛ اما دولت هشام قنديل نخست وزير مصر، دولتي كارآمد است و بايد به آن فرصت كافي داد تا توانایی خود را اثبات كند.
عضو ارشد حزب آزادی و عدالت با اشاره به اینکه مردم در انتخابات به جبهه نجات رای نداده اند، گفت:مخالفان دعوت مرسي براي گفت وگو را رد کرده اند و از روند سیاسی مصر درس نگرفته اند.
محمود عامر تاکید کرد: حزب آزادی و عدالت با اظهار نظر آزادانه هر شخص، حزب یا گروه مخالفتي ندارد؛ اما با خونریزی و خشونت تحت پوشش سیاسی گروه های مختلف مخالف است، زیرا ممکن است عناصر اخلالگر و بقاياي رژيم سابق بار ديگر به راس كار بازگردند.
وی با رد این اتهام که محمد مرسی قدرت را قبضه کرده، خاطرنشان کرد: در سايه حاكميت قانون در مصر، باب مشاركت سياسي براي همگان باز است؛ اما مصر درحال حاضر در نتيجه مشكلاتي كه پيش روي دولت قرار دارد، مرحله دشواري را پشت سر مي گذارد.
جبهه نجات ملی مصر، در بردارندۀ مخالفان دولت اخوان المسلمین است که چهره هایی چون محمد البرادعی مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی، عمرو موسی دبیر کل پیشین اتحادیه عرب، حمدین صباحی نامزد پیشین ریاست جمهوری و دیگر سیاستمداران مصری آن را رهبری می کنند.
26-19:41
 

پربیننده ترین خبرها