بشار اسد: ارتش ابتکار عمل را در دست دارد

دوشنبه 9 بهمن 1391 - 10:29

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، ارتش این کشور دوباره ابتکار عمل را تا حد بسیار زیادی به دست گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "بشار اسد" گفت: گروه های مسلح ضربه های سنگینی را متحمل شده اند.
وی تأکید کرد: بستن مرزهای ترکیه برای جلوگیری از قاچاق سلاح به معنای نابودی منابع مالی و تسلیحاتی (عناصر مسلح) است که می تواند در زمان کوتاهتری مسائل را خاتمه دهد.
بشار اسد با بیان اینکه واشنگتن اکنون برای راه حل آماده نیست، خاطرنشان کرد: روسيه همچنان حامي وي باقي خواهد ماند و مسكو نه از نظام در سوريه بلكه از خودش دفاع مي كند و از مفاد توافقنامه ژنو عقب نشيني نخواهد كرد.
کنترل کامل ارتش سوریه بر شهر عقربا
از سوی دیگر خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی کامل شهر "عقربا" در حومه دمشق، کنترل آن را در دست گرفته اند.
"عقربا" نقطه ارتباطی "الغوطه الشرقیه" و مناطق جنوبی دمشق به شمار می آید.
خبرنگار العالم تأکید کرد، 11 تن از عناصر گروهک موسوم به "غرباء الشام" در درگیری با نیروهای ارتش در شهر "الحسکه" به هلاکت رسیدند.
این عناصر قصد داشتند در برخی از مناطق این شهر مستقر شوند.
خبرنگار العالم همچنین تأکید کرد، نیروهای ارتش تلاش گروهی از عناصر مسلح برای نفوذ به خاک سوریه از مرزهای لبنان را ناکام گذاشتند.
دیروز همچنین در جریان درگیری گروهی از عناصر مسلح با نیروهای ارتش در منطقه القدم و العسالی و السبینه، اتوبان اصلی دمشق - درعا بسته شد.
خبرنگار العالم با اشاره به درگیری شدید نیروهای ارتش و عناصر گروهک تروریستی "جبهه النصره" در منطقه "کرم الجبل" گفت: در این عملیات شماری از عناصر این گروهک از جمله چند تن از اعضای بارز آنها به نامهای "یاسین"، "احمد الفوال" و "خلیفه فتحی الفتوری" به هلاکت رسیدند.
در منطقه قدیمی شهر حلب نیز دیروز درگیری‌های شدیدی صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها