حمایت متفکر مصری از اتحادیه علمای مقاومت

حمایت متفکر مصری از اتحادیه علمای مقاومت
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 15:03

دبیرکل انجمن وحدت اسلامی تاسیس اتحادیه علمای مقاومت و علمای تقریب را یکی از مهم ترین دستاوردهای کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران دانست.

دکتر "کمال الهلباوی" که برای شرکت در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران به سر می برد، در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: در جهان اسلام این نخستین بار است که اتحادیه ای تحت عنوان اتحادیه علمای مقاومت و علمای تقریب شکل می گیرد.
وی افزود: ماموریت این اتحادیه کاهش از تنش های طائفی و ایستادگی در برابر فتنه انگیزی جاهلان و مغرضان و غلوکنندگان در دین است. این اتحادیه همچنین از مقاومت بر ضد اشغالگران و بیگانگان در کشورهای اسلامی به ویژه در فلسطین اشغالی حمایت می کند.
دبیرکل انجمن وحدت اسلامی همچنین از فتواهایی که در تعریف مسلمان می گوید: " کسی است که شهادت لااله الا الله و محمدا رسول الله می دهد و مرتکب محرمات نمی شود و به مال و ناموس و جان دیگران تعرض نمی کند" ، استقبال کرد و گفت: این مساله بسیار مهم است زیرا برخی از تکفیری ها و تندروها خون و ناموس کسانی که در فهم عبادات و شیوه اجرای سنت با آن ها اختلاف نظر دارند را مباح می دانند.
الهلباوی مساله تقریب میان مذاهب اسلامی را ضرورتی وحدت آفرین توصیف کرد و گفت: صدور فتوا در این چارچوب می تواند شیوه ای برای تقریب میان مذاهب باشد، همان طور که در کنفرانس تهران اتفاق افتاد.
وی درباره فایده چنین فتواهایی در سایه عدم پایبندی تکفیری ها به آن ها گفت: صدور هر چه بیشتر این گونه فتواها از سوی علمای بزرگ و بانفوذ و مطرح شدن آن ها در رسانه های مختلف موجب تاثیرگذاری آن ها در میان تندروها و قانع کردن آن ها به کنار گذاشتن تندروی و بازگشت به راه صواب خواهد شد.
دکتر کمال الهلباوی در پایان خاطر نشان کرد: کنفرانس تهران، با دقت مجموعه ای گسترده از مشکلات و بحران های حاکم بر جهان اسلام را مشخص کرد و اکنون ضروری است که کمیته هایی برای رسیدگی به این بحران ها به منظور جلوگیری از شکل گیری فتنه های طائفی و چپاول ثروت های جهان اسلام توسط قدرت های بزرگ تشکیل شود.
22:47.29
26
 

پربیننده ترین خبرها