حماس در وقایع مصر دخالت ندارد

حماس در وقایع مصر دخالت ندارد
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 21:44

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادعای برخی رسانه های مصر را مبنی بر دست داشتن این گروه فلسطینی در خشونت های مصر رد کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از آن تکذیب  ادعای دخالت این جنبش در وقایع مصر توسط ابو زهره سخنگوی حماس، طاهر النونو سخنگوی دولت منتخب فلسطین هم عصر امروز سه شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: حماس از این که برخی رسانه های مصر مدعی دست داشتن فلسطینی ها در خشونت های این کشور هستند، تعجب می کند.
النونو گفت: هدف از این ادعای بی پایه و اساس تخریب وجهه فلسطینی ها و فتنه انگیزی واختلاف افکنی است.
برخی رسانه های مصر در اظهاراتی عجیب، مدعی شده اند که هفت هزار عضو مسلح جنبش حماس از مرز مصر با نوار غزه گذشته و وارد مصر شدند تا به محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور در مقابله با مخالفان خود کمک کنند.
این در حالی است که در روزهای اخیر و همزمان دومین سالگرد پیروزی انقلاب 25 ژانویه 2011 مصر درگیری های شدیدی میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در مناطق و شهرهای مختلف مصر رخ داده است. ساعتی پیش در نزدیکی پل منتهی به میدان التحریر در مرکز قاهره پایتخت این کشور، تظاهرکنندگانی که خواستار سرنگونی نظام محمد مرسی بودند، به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و نیروهای امنیتی نیز از گازاشک آور استفاده کردند.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها