نظر بان کی مون درباره راه حل توقف جنگ در سوریه

نظر بان کی مون درباره راه حل توقف جنگ در سوریه
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 12:12

دبیرکل سازمان ملل متحد، توقف خشونت و خونريزي در سوریه را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بان كي مون" دبيركل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) در كنفرانس بين المللي كشورهاي كمك كننده به سوريه در كويت، گفت: ملت سوريه در بحراني به سر مي برد كه روز به روز تشديد مي شود.
وي بدون اشاره به اعزام گروه های مسلح و تروریست ها به سوریه و حامیان خارجی آنها؛ از "طرفهاي بحران در سوريه" خواست خشونت و خونريزي را متوقف كنند.
بان كي مون اظهار داشت مصيبت و بحران در سوريه به پايان نخواهد رسيد مگر اينكه راه حل سياسي براي آن پيدا كنيم.
وي با اشاره به تخریب نيمي از بيمارستان ها و مدارس در سوريه و کشته شدن دستكم 60 هزار نفر تصريح كرد، ما خواستار اعطاي يك ميليارد و پانصد ميليون دلار براي كمك رساني به مهاجران و آوارگان سوريه هستيم؛ و با همه كشورها و دولت ها براي پشت سرگذاشتن بحران در سوريه همكاري مي كنيم. 
از سوی دیگر، "امير كويت" در این نشست، با مطرح کردن وعده كمك 300 ميليون دلاري به مردم سوريه، گفت: اين كنفرانس امروز در حالي برگزار مي شود كه فاجعه در سوريه به صورت مستمر تشديد مي شود.
وي با تأکید بر لزوم تلاش بين المللي براي تامين نيازهاي سوري ها خاطرنشان كرد؛ شوراي امنيت بايد مواضع خود را يكسان كند و و رنج و مشكلات ملت سوريه را مورد توجه قرار دهد.
شيخ "صباح الاحمد الجابر الصباح" اظهار داشت، نبود افق و دورنمايي براي حل بحران، درد و رنج ملت سوريه را دوچندان مي كند و ما از اعضاي شوراي امنيت مي خواهيم درد و رنج ملت سوريه و مشكلات آوارگان را مد نظر قرار دهند.
وی تصريح كرد؛ حقايق و آمارها درباره اوضاع سوريه اين مسئوليت را به دوش ما مي گذارد كه روند كمك رساني به سوري‌ها را سرعت ببخشيم.
امير كويت گفت، گزارش سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد، بزرگي فاجعه در سوريه را تاييد مي كند؛ حوادثي كه در سوريه رخ مي دهد مستلزم تلاشهاي بين المللي در اين زمينه است و اوضاع و حوادث سوريه باعث نگراني ما درباره آينده اين كشور و امنيت و ثبات در منطقه مي شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها