تلفات سنگین القاعده در یمن

تلفات سنگین القاعده در یمن
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 17:48

العالم - وزارت دفاع یمن از کشته شدن 67 نفر از اعضای گروه "انصار الشریعه" وابسته به سازمان القاعده، طی درگیری دو روز اخیر با ارتش این کشور در استان البیضاء در جنوب شرق یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری شرق الاوسط، یک منبع نظامی یمنی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: ارتش یمن در این درگیری ها از انواع سلاح ها از جمله توپخانه سنگین، موشک های کاتیوشا، تانک و هواپیما برای هدف قرار دادن پایگاه های القاعده در مناطق جبل ثعالب، المناسح و... بهره برده است.
به گفته این منبع خبری، نیروی هوایی ارتش یمن در این عملیات موفق شد یک درمانگاه متعلق به تروریست ها را که از آن محل برای ساخت بمب و مواد منفجره استفاده می شد، منهدم کند که در اثر آن ده ها عنصر القاعده کشته و زخمی شدند.
یک منبع خبری دیگر نیز اعلام کرد که در اثر دو عملیات انتحاری عناصر القاعده علیه ارتش یمن در دو روستای استان البیضاء چند نظامی یمنی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
ارتش یمن و تروریست های وابسته به القاعده که در مناطق جنوبی این کشور فعال هستند سال هاست با هم درگیر می باشند که تاکنون هزاران کشته بر جای گذاشته است. یمن یکی از مراکز اصلی رشد و جذب نیرو توسط القاعده به شمار می رود و بحران دو سال اخیر این کشور به این جریان فرصت داده تا برخی از مناطق این کشور را به تصرف خود در بیاورد.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها