اخوان المسلمین باری سنگین بر دوش مرسی

اخوان المسلمین باری سنگین بر دوش مرسی
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 19:00

العالم - دکتر "عبدالمنعم ابوالفتوح" رئیس حزب "مصر مقتدر" بر این باور است که گروه اخوان المسلمین بار سنگینی بر دوش محمد مرسی است و نهاد ریاست جمهوری مصر به بخشی از گروه اخوان المسلمین تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نامزد سابق ریاست جمهوری مصر تاکید کرد: ملت مصر تمایل دارد که رئیس جمهور کشور از حزب آزادی و عدالت و به ویژه اخوان المسلمین مستقل باشد اما تحولات نشان می دهد که وی همچنان به حزب خود و مخصوصا به اخوان المسلمین وابسته است.
وی افزود: اگر حمایت گروه های ملی از "محمد مرسی" نبود، وی نمی توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود زیرا گروه اخوان المسلمین قادر نبود وی را در انتخابات به پیروزی برساند.
ابوالفتوح در گفت وگو با یک شبکه خبری عربی خاطر نشان کرد: گروه اخوان المسلمین تاکنون نتوانسته به وضع حقوقی خود سامان بدهد و تا وقتی که این گروه به سامان نرسیده مرسی نیز نمی تواند از گروه های دیگر بخواهد که به اوضاع حقوقی خود سامان دهند.
رئیس حزب مصر مقتدر، این حزب را جریان سوم نامید و گفت: ما نه بخشی از جریان های لیبرال مصر هستیم و نه بخشی از جریان های اسلامی بلکه ما جریان سومی هستیم که محور فعالیت مان بر اساس حفظ منافع ملی استوار است.
وی تاکید کرد: نبود عدالت اجتماعی و قصاص نشدن عاملان کشته شدن جوانان (قائله پورت سعید) از یک سو و وجود گرانی از سوی دیگر خشم مردم مصر را سبب شده و دولت و رئیس جمهور در این زمینه فعالیتی کُند دارند.
نامزد سابق ریاست جمهوری مصر خاطر نشان کرد: اگر رئیس جمهور از مسیر درست منحرف شود یا اوضاع اقتصادی به شیوه کنونی ادامه یابد و امنیت در کشور برقرار نشود، مرسی را وادار به استعفا خواهیم کرد زیرا ما نمی توانیم چهار سال چنین وضعی را تحمل کنیم.
وی با تاکید بر این که مرسی میراث دار ویرانه های حکومت مبارک در مصر است، افزود: رئیس جمهور مصر برای بازسازی ویرانه های به جا مانده از رژیم سابق هیچ راهکاری ندارد و به این سبب دچار کوتاهی در مسولیتش شده است.
 فتوح همچنین از تفکر امنیتی حاکم بر نهاد ریاست جمهوری مصر ابراز نگرانی و تاکید کرد: این تفکر، تفکر قبل از انقلاب است که باید پس از انقلاب تغییر کرده و به یک تفکر غیرنظامی واقعی در نهاد ریاست جمهوری تبدیل شود.
وی تصریح کرد: مرسی در تعامل با مردم مصر باید به گونه ای عمل کند که مردم احساس کنند وی نماینده واقعی آنان است.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها