استقبال نماینده سوری از پیشنهاد گفتگو با مخالفان

استقبال نماینده سوری از پیشنهاد گفتگو با مخالفان
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 23:02

دمشق( العالم )– نماینده مجلس سوریه، از آمادگی مخالفان مسلح برای گفت وگو با دولت با هدف حل و فصل بحران سوریه، استقبال کرد.

"شریف شحاده" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با بیان این که ملت سوریه از روی آوردن معارضان به مذاکره برای بررسی اوضاع سوریه و توقف خونریزی در این کشور استقبال می کند، تاکید کرد: گام اساسی در هر مذاکره درباره بحران سوریه، تلاش برای توقف خونریزی است.
وی افزود: ما از هر ابتکار و طرح جدی برای مذاکره مخالفان مسلح با دولت سوریه به شرط این که سلاح خود را زمین بگذارند، استقبال می کنیم.
شحاده درباره شرایط گفت وگو بین مخالفان مسلح و حکومت سوریه نیز اظهار داشت: همه ما باید درباره حرمت خون سوری ها و وحدت ارضی این کشور اتفاق نظر داشته و برای مذاکره  با هدف برون رفت از بحران کنونی بدون دخالت خارجی، مصمم و جدی باشیم.
خاطرنشان می شود که "معاذ الخطیب" رئیس آنچه ائتلاف معارضان سوری نامیده می شود، پیشتر از موافقت خود برای گفت وگو با نمایندگان دولت سوریه به منظور بررسی افق مرحله انتقالی قدرت در سوریه خبر داد.
الخطیب در بیانیه ای، آمادگی خود را برای نشست مستقیم با نمایندگان نظام سوریه در قاهره، تونس یا استانبول، اعلام و آزادی بازداشت شدگان و ملزم کردن سفارتخانه های سوریه به اعطا یا تمدید دو ساله روادید همه اتباع سوری که تاریخ  اعتبار روادید آنها پایان یافته را به عنوان دو شرط این گفت وگو ذکر کرد.
tt-30-16:38
 
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها