تحلیل گر سوری:

نشست کویت کارآمد و مفید بود

نشست کویت کارآمد و مفید بود
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 23:05

دمشق (العالم) - یک تحلیل گر سیاسی سوری نشست کویت را نسبت به دیگر نشست ها درباره مردم سوریه که با عنوان "دوستان سوریه" برگزار شده است، کارآمدتر دانست.

"حمیدی العبدالله" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نشست کویت که با محوریت تاکید بر ضرورت افزایش کمک های مالی به آوارگان سوری برگزار شد، از نظر سیاسی از آرامش بیشتری در مقایسه با دیگر نشست های خارجی که درباره سوریه برگزار شده است؛ برخوردار بود، زیرا این نشست یکسویه و با هدف دامن زدن به درگیری ها در سوریه نبوده است.
وی افزود: پافشاری نشست کویت بر ضرورت کمک به سوری هایی که به سبب درگیری های مسلحانه آواره شده اند و تاکید بر ضرورت دستیابی به راه حلی سیاسی جهت برون رفت سوریه از بحران، نشان می دهد که این نشست، نگاهی واقع گرایانه تر به تحولات سوریه داشته است.
این تحلیل گر سیاسی سوری در خصوص نشست مخالفان حکومت سوریه در ژنو نیز گفت: بیانیه نشست ژنو، بر ضرورت محترم شمردن حق مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود و انتخاب کسی که باید در راس قدرت باشد، تاکید دارد و به این ترتیب هر قطعنامه شورای امنیت مبنی بر درخواست کناره گیری "بشار اسد" از قدرت، به معنی نقض حق تعیین سرنوشت ملت سوریه و همچنین نقض حاکمیت یک کشور عضو سازمان ملل است.
العبدالله تاکید کرد: در حال حاضر طرف هایی که هوادار راه حل سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران هستند، چه در داخل سوریه در چه در خارج از آن، از تایید و قدرت بیشتری در مقایسه با دیگران برخوردار هستند و این مساله سبب ضعیف شدن موقعیت کسانی شده است که خواهان ادامه درگیری های مسلحانه در سوریه هستند، زیرا این رویکرد جز گسترش ویرانی ها و رسیدن به بن بست، سرانجام دیگری در پی ندارد.
 العبدالله  درخاتمه از شکل گیری اجماعی خبر داد که قائل به قابل حل نبودن بحران سوریه از طریق خشونت، مخالفت با دخالت بیگانگان و همچنین ضرورت کمک به طرف های سوری جهت گفت وگو بر سر اصلاحات و تدابیر لازم جهت تقسیم قدرت میان طیف های مختلف جامعه سوری است، تا به این وسیله جلوی خونریزی های بیشتر در این کشور گرفته شود و به ویرانگری در سوریه که سراسر این کشور را فراگرفته، پایان داده شود.
30-14:36
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها