هشدار صریح و شدید مالکی به اخلالگران

هشدار صریح و شدید مالکی به اخلالگران
چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 23:13

نخست وزير عراق جلسهاي براي بررسي اوضاع امنيتي اين كشور برگزار كرد.

به گزارش پايگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومريه نيوز، دفتر فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراق اعلام كرد نوري مالكي امروز – چهارشنبه - جلسه‌اي با حضور همه مسئولان امنيتي استان‌هاي مختلف عراق تشكيل داد.
بر اساس اين گزارش، نوري مالكي دراين جلسه به بررسي اوضاع امنيتي عراق و تظاهرات و تجمع هاي اخير در برخي از استان‌هاي اين كشور پرداخت.
بر اساس بيانيه دفتر فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراق، نوري مالكي در نشست امنيتي گسترده امروز كه با حضور مسئولان امنيتي در استان هاي عراق برگزار شد، اعلام كرد "مادامي كه خواسته‌هاي تظاهركنندگان در چارچوب قانون باشد، تعامل دولت و نيروهاي مسلح عراق با تظاهركنندگان مثبت خواهد بود."
به موجب اين بيانيه، دستورات و توصيه هاي لازم به مسئولان و نيروهاي امنيتي و نظامي عراق ارائه شده است تا آن ها در تعامل با كساني به دنبال به انحراف كشيدن تظاهرات و خارج كردن آن از مسير طبيعي خود هستند ، هوشيارانه عمل كنند.
در بيانيه دفتر فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراق آمده است كه در نشست امروز به شدت درباره افرادي كه درصدد به خطر انداختن منافع عمومي كشور به هر شكلي هستند، هشدار داده شده است.
دراين بيانيه بر لزوم تعقيب و پيگرد تروريست ها و افراد تحت تعقيب و نيز عناصر قانون شكن كه در مسير عصيان مدني و بستن راه ها و وادار كردن شهروندان به اعتصاب از راه هاي قانوني حركت مي كنند ، تاكيد شده است.
استان هاي الأنبار، نينوا، صلاح الدين، كركوك, دياله و برخي از مناطق بغداد، از اواخر دسامبر سال 2012 صحنه تظاهرات و تجمع هاي مخالفان به خصوص جریان‌های بعثی است.
اين درحالي است كه در استان‌هاي جنوبي عراق و برخي از مناطق بغداد ، تظاهرات در حمايت از دولت نوري مالكي و براي دعوت به وحدت ملي برگزار شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها