زمینه سازی صهیونیستها برای تخریب قبه الصخره

زمینه سازی صهیونیستها برای تخریب قبه الصخره
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 12:47

العالم - روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارانوت" از يك نوار ويديويي تبليغاتي تهيه شده از سوي وزارت خارجه رژيم اسراييل گزارشي به چاپ رساند كه انهدام "قبه الصخره" در قدس اشغالي را به نمایش می گذارد.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، نوار مزبور كه به رابطه تاريخي ميان قدس و يهوديان مي پردازد، با استفاده از جلوه های ویژه بصری، نورهايي را نشان مي دهد كه از هيكل مورد ادعاي يهوديان كه در آنجا ساخته مي شود، ساطع شده است.
داني ايالون معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي با اشاره به صحنه هاي فيلم، درباره به اصطلاح ميزان تسامح اسراييل در زمينه تعامل با ساير اديان در قدس سخن مي گويد.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارانوت با طرح این ادعا که قصد تهيه كنندگان فيلم پاك بوده، می افزاید: مقصود از آن، تبليغ تسامح در قدس است كه البته نتيجه معكوس داد.
اين روزنامه خاطرنشان كرد: ايالون و بخش اطلاع رساني وزارت خارجه اسراييل با همکاری سازمان های تبلیغاتی یهودی صهیونیستی ، تاكنون فيلمهايي تحت عنوان "واقعيت درباره" ساخته اند كه موضوع هایی مانند، آوارگان يهودي، كرانه باختري و روند صلح را در برگرفته و اکنون چهارمین فیلم به نام " واقعیت در باره قدس " تولید شده است. 
يديعوت آحارانوت افزود: تاكنون يك ميليون نفر اين فيلمها را كه به دهها زبان ترجمه شده، در اينترنت مشاهده كرده اند.
درفيلم واقعیت در باره قدس ، ايالون معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي، به عنوان ستاره اصلي، تاريخ قدس و رابطه جداناپذير ميان آن و به اصطلاح ملت يهود را شرح داده و ادعا مي كند كه سه دين آسماني يهود، مسيحيت و اسلام تحت حاكميت اسراييل به نوعي آزادي بي نظير در تاريخ دست يافتند.
پس از آن به هدف تاكيد نسبت به ارتباط ميان يهود و قدس، قبه الصخره نشان داده مي شود كه از داخل منهدم شده و از درون آن ساختمان هيكل يهود ظاهر مي شود.
در ادامه فيلم كه باعث خشم مسلمانان به ويژه فلسطينيها شد، مسجد قبه الصخره در غباري سحرآميز محو و به جاي آن يك ساعت كرونولوژي ظاهر مي شود كه به اصطلاح نشان مي دهد، قبل از احداث قبه الصخره، هيكل يهودي در حرم قدسي موجود بوده است.
اما از همه مضحك تر آنكه ايالون ادعا كرد، بر خلاف كشورهاي عربي كه حقوق اقليتها را سركوب مي كنند، اسراييل افتخار مي كند، مسلمانان، مسيحيان و يهوديان در اين رژيم از آزادي عبادت برخوردارند.   
قبه الصخره يكي از مهم‌ترين آثار معماري اسلامي بعد از مسجدالاقصي در بيت‌المقدس است. اين مسجد تقدس خاصي نزد مسلمانان دارد. همچنين يكي از قديمي‌ترين نمونه‌هاي هنر معماري ارزشمند تمدن اسلامي است.
طول صخره كه قبه الصخره بر روي آن واقع است، از شمال به جنوب ۵/۱۷ متر و عرض آن از مشرق به مغرب سيزده متر و ارتفاع آن از يك تا دو متر است.
بناي قبة كه بر روي اين صخره واقع شده‌، به دستور خليفهٔ اموي عبدالملك بن مروان مابين سالهاي (۶۹۱ _ ۶۹۲) ميلادي ساخت شده‌است.
قبهٔ المشرفه در بالاترين نقطهٔ حرم قدسي الشريف قرار دارد، وقبه الشريفه در مركز شكل عدد (۸) واقع وطول ضلع آن (۲۰،۵۹ متر) و ارتفاعش (۹،۵۰) متر مي‌باشد.
 

پربیننده ترین خبرها