آمريكا مخالف راهكار گفتگودر سوريه است

آمريكا مخالف راهكار گفتگودر سوريه است
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 13:15

العالم - نماينده مجلس سوريه خاطرنشان كرد: گفتگوي مسالمت آميز، نيروهاي تروريستي تندرو را كه از آمريكا دستورات روشني مبني بر كنار نگذاشتن سلاح و خودداري از گفت وگو با نظام سوريه مي گيرند، محاصره و منزوي مي كند.

عصام خليل روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با تاكيد براين كه انجام گفتگو و حركت در مسير تدوين يك ساختار ملي در سوريه تنها راه برون رفت از بحران كنوني است، اظهار داشت: اين گفتگوي مسالمت آميز قدرت ها و كشورهايي را كه اقدام به حمايت مالي نيروهاي تروريستي تندرو و آموزش و پناه دادن به آنها مي كنند، رسوا خواهد كرد.
نماينده  مجلس سوريه افزود: اكثر نيروها و جريان هاي سياسي در سوريه كه طرح و ديدگاهي ملي دارند، با حركت در مسير گفتگو موافقند؛ هرچند كه ممكن است درباره جزئيات و اركان گفتگو اختلاف نظر داشته باشند.
خليل گفت: سلاح و استفاده از آن بخشي از توطئه عليه سوريه به شمار مي رود و نبايد به اين وضعيت پوشش حمايتي سياسي داد زيرا اين امر گروه هاي تروريستي را به ادامه ويرانگري و قتل ملت تشويق خواهد كرد.
وي درباره اظهارات اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد كه گفته بود سوريه به زمين بازي كشورها ومحل سرازير شدن سلاح و تروريسم تبديل شده است، افزود: وي واقعيت موجود را توصيف كرد؛ زيرا نيروهايي هستند كه خود را مخالف مي نامند و از سرنگوني نظام سخن مي گويند و دستورات روشن و واضعي از آمريكا مي گيرند مبني بر اينكه سلاح خود را زمين نگذارند و با نظام سوريه گفتگو نكنند.
خليل علت توطئه غرب بويژه آمريكا عليه دمشق را تن ندادن نظام به فشارهاي آمريكا دانست وگفت كه اگر نظام سوريه به فشارهاي واشنگتن تن مي داد هيچ كس عليه دمشق وارد عمل نمي شد.
در راستای سیاست غرب برای ادامه خشونت و کشتار در سوریه، در شرایطی که " معاذ الخطيب " رئيس تشكل موسوم به ائتلاف مخالفان دیروز (چهارشنبه 11بهمن) موافقت مشروط خود را با گفت و گوي مستقيم با دولت اعلام كرد، شورای ملی سوری این دیدگاه را نظر شخصی الخطیب ذکر کرد تا مسیر گفتگو با دمشق را برای حل سیاسی بحران این کشور مطابق منویات اربابان غربی ببندد.
fz-30-21:40
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها