جنجالی شدن اظهارات مفتی سعودی درباره مایو

جنجالی شدن اظهارات مفتی سعودی درباره مایو
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 21:10

مفتی سرشناس سعودی با انتقاد از وضعیت خدمات و امدادرسانی در مناطق سیل زده این کشور، اعلام کرد که قصد دارد پس از خرید مایو به عربستان بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، شیخ "عادل الکلبانی" که اکنون در امارات به سر می برد، در واکنش به ناکارامدی اقدامات سازمان امداد و نجات عربستان در کمک به سیل زدگان شهر تبوک، در صفحه تویتر خود نوشت: من امروز در راس الخیمه ( در امارات ) هستم و منتظر فرصتی هستم تا برای خرید مایو به دبی بروم؛ زیرا ممکن است این بار در ریاض نیز باران بگیرد و ( سازمان امداد و نجات ) نتواند ما را نجات دهد.
وی با انتقاد از ناکارامدی سازمان امداد و نجات پیشنهاد کرد برای هر یک از امدادگران سعودی، یک مایو اختصاص یابد.
این اظهارات امام جمعه سابق مسجد الحرام، خشم سازمان امدادرسانی را برانگیخت. این سازمان الکلبانی را شهروندی عادی خواند و از او خواست به عنوان یک شهروند عادی جایگاه خود را بشناسد و در کار دیگران دخالت نکند.
الکلبانی به این پاسخ سازمان امداد و نجات عربستان نیز واکنش نشان داد و تاکید کرد، حتی به عنوان یک شهروند عادی نیز حق دارد از ناکارامدی این سازمان شکایت داشته باشد به ویژه که این مساله تاکنون سبب مرگ ده ها تن از شهروندان عربستان در سیل تبوک شده است.
در این میان فعالان عربستانی در اینترنت و کارشناسان و ناظران، سرگرم شدن سازمان امداد و نجات به بحث و جدل با کلبانی به جای نجات جان شهروندانی که همچنان در سیل جان می بازند، شرم آور دانستند.
نبود زیرساختهای لازم برای مقابله با سیل در شهرهایی مانند جده و تبوک در یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده نفت جهان، هر سال جان ده ها نفر از مردم این کشور را می گیرد.
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها