عضو حزب آزادي و عدالت مصر، تاکید کرد:

گفت‌وگو، تنها راه برون‌رفت مصر از بحران

گفت‌وگو، تنها راه برون‌رفت مصر از بحران
جمعه 13 بهمن 1391 - 13:42

قاهره، العالم - عضو فراكسيون آزادي و عدالت در مجلس شوراي مصر، بر ضرورت گفتگوي گروه‌هاي سياسي برای برون‌رفت از بحران كنوني تاكيد كرد و گفت: نتايج گفتگوها بايد به برنامه‌اي عملي و اجرايي تبديل شود.

"محمد الفقي" در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: درخواست‌ها براي گفت‌وگوي ملي نشان‌دهنده اين است كه همه احساس مي‌كنند كشور با بحران مواجه است و همه طرف‌ها بايد به يكديگر را محترم بدانند.
عضو فراكسيون آزادي و عدالت در مجلس شوراي مصر، افزود: دعوت براي گفت‌وگو نشان‌دهنده تمايل شديد براي برون‌رفت از بحران كنوني است؛ بحرانی که به علت دودستگي، تفرقه و نبود ثبات سياسي در كشور ايجاد شده است.
الفقي تاكيد كرد: هيچ مسئله‌اي وجود ندارد كه غير قابل گفتگو باشد و طرف‌هاي مختلف بايد در گفت‌وگوها انعطاف سياسي داشته باشند.
به گفتۀ عضو حزب آزادي و عدالت، این حزب از گفت‌وگو استقبال مي‌كند و باید بر نتایج گفت‌وگوها جامه عمل پوشانده شود.
وي در ادامه تاكيد كرد: خطری بزرگ بر ضد منافع ملی كشور احساس می شود و این گفتگوها آغازی برای حل و فصل بحران است.
الفقي، تصريح كرد: لازم است پس از گفتگوها درباره راهكارها و ارائه ضمانت‌هاي اجرايي توافق صورت گيرد تا نقشۀ راهي براي برون‌رفت از اين بحران ترسيم شود و ما نسبت به نتایج مذاکرات خوشبين هستيم.
گروه‌هاي مختلف سياسي مصري روز چهارشنبه در دانشگاه الازهر با امضاي «سند الازهر»، برای كنارگذاشتن خشونت‌ در كشور به توافق رسيدند.
19:43-31/01/         
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها