مواضع یکپارچه سوری ها درمحکومیت تجاوز اسرائیل

مواضع یکپارچه سوری ها درمحکومیت تجاوز اسرائیل
جمعه 13 بهمن 1391 - 21:14

دمشق(العالم)-احزاب و گروه های سوری ضمن محکومیت تجاوز اسرائیل به مرکز پژوهشهای سوریه در جمرایا خواهان اتخاذ موضع یکپارچه در برابر دخالتهای خارجی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم پس از حمله نظامی اسرائیل به پایگاه جمرایا واقع در ریف دمشق وزارت خارجه سوریه، فرمانده نیروهای سازمان ملل متحد در جولان را به نشانه اعتراض فراخواند.
فرمانده کل ارتش سوریه دراین رابطه به شبکه العالم گفت: مرکز پژوهش های علمی که بخشی از آن ویران شده با پیشرفته کردن تسلیحات دفاعی، عامل اصلی ارتقای سطح مقاومت بوده و در طی چندماه گذشته از سوی گروه های مسلح نیز بارها مورد حملات بی نتیجه واقع شده است.
فرمانده ارتش سوریه ضمن تاکید بر ادامه حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین درباره نحوه پاسخگویی به این حمله اظهار نظر نکرد.
خالد العبود دبیر مجلس الشعب سوریه نیز روز جمعه به شبکه العالم گفت: این اقدام اسرائیل نشان می دهد این رژیم همواره تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است و پاسخ ما ممکن است به همان شکلی باشد که دشمن علیه ما انجام داد و ممکن است راهبردی باشد یعنی از طریق پیگرد گروه های مسلح برای عدم حذف نقش سوریه در مقاومت بکوشیم.
العبود افزود: از این رو ما همین الان و نیز طی روزهای آینده در حال پاسخگویی به این تجاوز هستیم تا با از بین بردن تروریست ها نقشه اسرائیل را نقش برآب کنیم.
ناظران معتقدند تجاوز اسرائیل به پایگاه سوریه تاثیر بسزایی در مسیر بحران این کشور و به طور کلی اوضاع منطقه ای و بین المللی خواهد داشت چنانکه شهروندان سوری نیز به نوبه خود درباره تجاوز به کشورشان اظهار نظر کردند.
یک شهروند سوری به خبرنگار العالم گفت: گروهک های تروریستی بارها تلاش کردند به مرکز پژوهشها نزدیک شوند اما با هوشیاری نیروهای ارتش سوریه موفق نشدند . ظاهرا آنها با کمک دشمن صهیونیست دست به آن اقدامات می زدند و اقدام بزدلانه اسرائیل نیز برای سرپوش گذاشتن بر دستاوردهای ارتش ملت سوریه صورت گرفت.
یکی دیگر از شهروندان نیز در این رابطه تاکید کرد از دولت می خواهم با این تجاوز مقابله به مثل کند و می دانم که ارتش ما این توان را دارد.
بعد از سال 2007 و حمله به تاسیسات دیرالزور به بهانه هسته ای بودن، این دومین تجاوز آشکار هوایی و زمینی به سوریه از سوی رژیم صهیونیستی است. پیش بینی ها حاکی از آن است که تجاوز اسرائیل در کنار پیشرفت های ارتش سوریه در عرصه مبارزه با تروریست ها باعث ظهور افق سیاسی برای حل بحران این کشور خواهد شد.
MKH-1-08:36

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها