نماینده مجلس فلسطین:

رام الله بر اجرای گزارش شورای حقوق بشر تمرکز دارد

رام الله بر اجرای گزارش شورای حقوق بشر تمرکز دارد
جمعه 13 بهمن 1391 - 22:40

العالم- رئيس كميسيون سياسي مجلس قانونگذاري فلسطين تاكيد كرد: تشكيلات خودگردان فلسطين فشارهاي خود را روي اجراي مفاد گزارش شوراي بشر درباره شهرك سازي بعد از ارجاع آن به مجمع عمومي سازمان ملل متحد متمركز خواهد كرد.

"عبدالله عبدالله" روز جمعه  در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين گزارش براساس تصميم سابق شوراي حقوق بشر در سال گذشته مطرح شد به گونه اي كه براساس آن يك تيم براي بررسي اوضاع ناشي از شهرك سازي توسط صهیونیست ها و آثار آن بر ملت فلسطين و زندگي روزمره و آينده كشور فلسطين تشكيل شد.
عبدالله گفت: رژيم صهیونیستی تاکنون از پذيرش اين تيم سرباز زده و درنتيجه قاضي فرانسوي سرپرست تيم، تماس هاي خود را برقرار و اطلاعاتي را از راه هاي مختلف از جمله دفتر حقوق بشر سازمان ملل در شهر قدس بعلاوه شاهدان عيني همه طرف ها جمع آوري كرده است.
وي تصريح كرد: اين گزارش توصيه اي براي شوراي حقوق بشر خواهد داشت كه نشست دوره اي بهاره آن در ماه مارس آينده برگزار خواهد شد و آنگاه شوراي حقوق بشر اين گزارش را تصويب خواهد كرد تا به مجمع عمومي سازمان ارجاع شود.
رئيس كميسيون سياسي مجلس قانونگذاري فلسطين گفت: ما به فشار خود دامه خواهیم داد و در سازمان ملل براي اجراي توصيه هاي اين گزارش بويژه در سايه تغيير روي داده در وضعيت فلسطين بعد از به رسميت شناخته شدن فلسطين به عنوان عضو ناظر سازمان ملل تلاش خواهيم كرد و درنتيجه از این سازمان براساس ماده 51 منشور خود خواسته خواهد شد تا براي متوقف كردن هرگونه تجاوزي به خاك يك كشور به رسميت شناخته شده، تلاش كند.
وي در ادامه با اشاره به سه شيوه برخورد با رژيم صهيونيستي گفت: شيوه اول كه روزانه انجام مي شود مقاومت ملت فلسطين و به چالش كشيدن اقدامات رژیم اشغالگر قدس است كه براي چپاول سرزمين فلسطین و توسعه شهركهای صهیونیستی به منظور ممانعت از برپايي كشور فلسطيني تلاش مي كند و ما نیز مصمم هستيم كه با همه اين توطئه ها با هر هزينه اي مقابله كنيم.
عبدالله تصريح كرد: شيوه دوم همراهي با سازمان ملل است تا ببنيم كه سازمان ملل تا چه اندازه مي تواند منشور خود را اجرا كند و ما به اندازه توان خود با بسياري از كشورها همكاري مي كنيم زيرا هيچ كشوري شهرك سازي را تاييد نمي كند و آن را غيرقانوني مي شمارد.
وي ادامه داد: شيوه سوم برخورد با رژیم صهیونیستی همان شيوه اي است كه نياز به برخي اقدامات دارد تا اين رژيم به عنوان يك رژیم ياغي خارج از قانون كه همه مقررات و قوانين بين المللي را زير پا مي گذارد براي مجازات در دادگاه كيفري بين المللي محاكمه و ملزم شود تا از اين سياست هاي ويرانگر دست بردارد.
23:08        31/01/          FA
 

پربیننده ترین خبرها