استاد دانشگاه دمشق:

پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی حق سوریه است

پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی حق سوریه است
جمعه 13 بهمن 1391 - 23:18

دمشق(العالم)- استاد دانشگاه دمشق گفت: ارتش سوریه بر اساس قوانین بین الملل، حق خود را برای پاسخ به تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه محفوظ می داند.

"محمود محمد" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، تاکید کرد: شالوده و بنیان رژیم صهیونیستی، بر پایه تجاوزگری است و سکوت شورای امنیت و کشورهای حامی صهیونیسم، باعث شده تا این رژیم به جنایات خود در حق ملت ها و کشورهای جهان عرب ادامه دهد.
وی افزود: سوریه ضمن احترام به قوانین بین الملل، از شورای امنیت و سازمان ملل متحد می خواهد تا به مسئولیت واقعی خود پایبند باشند.
این پژوهشگر سوری با اشاره به توافقنامه آتش بس بین سوریه و رژیم صهیونیستی، گفت: بر اساس این توافقنامه، نیروهای حافظ صلح بین المللی وظیفه دارند، این تجاوز رژیم صهیونیسیتی را بررسی و قانون بین المللی را در حق رژیم صهیونیسیتی اعمال کنند.
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با این توهم که سوریه ضعیف شده و در این مرحله قادر به دفاع از خود نیست، دست به تجاوز آشکار علیه این کشور زده و به همین علت سوریه این مسئله را به شورای امنیت و سازمان ملل اطلاع داده و از آنها خواسته که به مسئولیت خود پایبند باشند.
محمد با بیان این که دمشق حق خود را در پاسخ به تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی، در زمان و مکان مناسب محفوظ می داند و خوب می داند که چگونه از حاکمیت و ملت خود در برابر رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل دفاع کند، گفت: شورای امنیت که مدعی حمایت از ملت سوریه و صلح و امنیت بین المللی است، لازم است اینک به وظیفه خود عمل کند.
استاد دانشگاه دمشق در ادامه به روابط نزدیک و 34 ساله بین ایران و سوریه و همکاری فیمابین در چارچوب قوانین بین الملل اشاره کرد و گفت: سوریه با روسیه نیز روابط نزدیک و دوستانه ای با حفظ حاکمیت و کرامت دو طرف دارد.
وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا در حالی از ایران و روسیه می خواهد دست از حمایت سوریه بردارند که کاخ سفید به صراحت از گروه های مسلح و تروریستی فعال در سوریه و رژیم جنایتکار اسرائیل حمایت می کند.
 محمد در پایان گفت: با توجه به بی ثمری توطئه دشمنان علیه سوریه، طرف های درگیر به این نتیجه رسیده اند که بحران این کشور باید از طریق سیاسی حل شود اما آمریکا که به منافع خود در سوریه و منطقه فکر می کند، به شیوه های مختلف در این مسیر کارشکنی می کند.
MKH-1-10:40
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها