تظاهرات یمنی‌ها در دومین سالگرد انقلاب

شنبه 14 بهمن 1391 - 08:24

استانهای مختلف یمن در دومین سالگرد انقلاب مردم این کشور ضد رژیم "عبدالله صالح" دیکتاتور مخلوع، صحنه تظاهرات گسترده مردمی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم پایتخت و دیگر استانهای یمن دیروز (جمعه) در نخستین هفته ماه فوریه در گرامیداشت دومین سالگرد انقلاب خود تظاهرات کردند.
"محمد العسل" از رهبران انقلابی یمن در حاشیه تظاهرات صنعا به خبرنگار العالم گفت: جوانان انقلابی یمن راه شهدایی که جان خود را برای اهداف انقلاب فدا کردند، ادامه می دهند.
شماری از مردم صنعا نیز در حمایت از مجروحان انقلاب، مقابل ساختمان دولت تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع نامحدود، که از 4 روز قبل با اعتصاب غذای شمار از فعالان آغاز شده، بر ضرورت اجرای حکم دادگاه جهت درمان مجروحان انقلاب یمن، و بازخواست عاملان تأخیر اجرای این حکم تأکید دارند.
"عبدالرشید القبه" فعال حقوقی یمنی به خبرنگار العالم گفت: تعامل دولت با مجروحان انقلاب غیرانسانی و نادرست است. این امر بیانگر آن است که تغییری واقعی در برخورد حاکمیت با مردم و شهروندان صورت نگرفته.
از سوی دیگر، هزاران نفر از هواداران حرکت جنوب یمن نیز پس از نماز جمعه در میدان "الحریه" در شهر "المعلا"ی عدن، با برگزاری تظاهرات بر ضرورت یکپارچگی، و اتحاد رهبران مخالف در داخل و خارج تأکید کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات، درباره هرگونه توطئه ضد مطالبات مردم جنوب یمن و نادیده گرفتن آن از سوی برخی کشورهای غربی و منطقه ای هشدار دادند.
خطیب جمعه از انقلابیون یمنی خواست به حرکت خود تا تحقق همه اهداف انقلاب و سرنگونی عناصرباقیمانده "عبدالله صالح" دیکتاتور مخلوع، ادامه دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها