ویژگیهای جنگنده قاهر313 از زبان سردار وحیدی

ویژگیهای جنگنده قاهر313 از زبان سردار وحیدی
شنبه 14 بهمن 1391 - 12:40

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوری اسلامی ايران، در مصاحبه با شبکه العالم به تشریح ویژگی های جنگنده ايراني قاهر 313 پرداخت.

"سردار احمد وحيدي" روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: همه قسمتهاي اين هواپيما به دست مهندسان ايراني صنايع هوايي ساخته شده؛ و اين جنگنده در برخي جهات بي نظير است،  و به شكلي طراحي شده كه بتواند مأموریتهای خود را به آساني و براساس آنچه كه ضرورت اقتضا مي كند، انجام دهد.
وي افزود: اين جنگنده همچنين از سامانه هاي الكترونيكي جديدي برخوردار است و مي تواند در سطوح پايين پرواز كند و رادار گريز است.
سردار وحيدي اظهار داشت، قاهر 313 قدرت مانور بسيار زيادي دارد، و مي تواند با سرعت زياد به اهداف خود برسد و همچنين در عين حال دور شود. 
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به قابلیت حمل سلاح توسط اين هواپيما گفت: ويژگيهاي این جنگنده، آن را به يك هواپيماي پيشرفته تبديل كرده است.
وي تاكيد كرد: ما توان توليد انبوه اين هواپيما را داريم و در مدت كوتاهي اين هواپيماي جنگي را در خدمت نيروهاي مسلح ايران قرار خواهيم داد.
سردار وحيدي تصريح كرد: وزارت دفاع علاوه بر اين جنگنده، هواپيماهاي ديگري مانند آذرخش ساخته است؛ و اين روند به اين جا ختم نخواهد شد؛ و كارهاي بزرگ ديگري در دستور كار خواهيم داشت تا در زمينه صنايع هوايي و ديگر صنايع نظامي به پيشرفت زيادي برسيم.
وي هدف از ساخت اين هواپيما را دفاع از خاك جمهوری اسلامی ايران دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران قدرت هوايي خوبي دارد، و مي تواند اينگونه هواپيماها را بسازد كه از ضروريات بازدارندگي و دفاع از منافع کشور به شمار مي رود.
10:38
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها