نگرانی تونسی ها از هجوم وهابیت

نگرانی تونسی ها از هجوم وهابیت
شنبه 14 بهمن 1391 - 13:09

نمايندگان مجلس موسسان تونس، درباره سفر مبلغان وهابی به این کشور و تفکرات افراطی آنها هشدار دادند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بيش از 70 نماينده مجلس موسسان تونس با امضای يادداشتي برای ارائه به رئيس مجلس، نخست وزير و رئيس جمهور؛ دعوت "نبيل العوضی" مبلغ وهابي برای محجبه كردن دختران كم سن و سال را محكوم كردند.
این نمايندگان با انتقاد از این دعوت که ناقض حقوق کودکان خردسال است، سفر مبلغان سلفي وهابی به تونس را به منزله تهاجم وهابيت به این كشور دانستند.
در اين يادداشت با اشاره به پخش برنامه اي در شبكه تونس درباره طرح نبيل العوضي براي محجبه كردن دختران كم سن و سال آمده است: ما نمايندگان مجلس ملي موسسان اينگونه اقدامات وارداتي را که تحت پوشش وهابيت صورت گرفته محكوم مي كنيم؛ و همچنين با سوء استفاده از كودكان در كشمكش هاي سياسي و ايدئولوژي قاطعانه مخالفيم.
شخصيت هاي سياسي مخالف و سازمان هاي حقوق بشر در تونس اخراج نبيل العوضي مبلغ كويتي را به علت تبلیغ تفكر افراطی "وهابيت" خواستار شده اند.
اين مبلغ كويتي به مدت چهار روز در استان هاي مختلف تونس به اقامه نماز در مساجد اين كشور و سخنراني پرداخته است.
همچنين سایت ها و شبکه های اینترنتی فيلمي از يك دختر گریان پنج يا شش ساله را منتشر کرده اند که این مبلغ سلفی به زور در حال پوشاندن حجاب به او است.
اظهارات تحریک آمیز این مبلغ وهابی درباره سوریه به حدی افراطی است که حتی دولت كويت به مدت چهار ماه خطبه هاي اين مبلغ را در مساجد منع كرده است.
اين مبلغ وهابی با كارواني بزرگ به همراه محافظان و خودروهاي زرهي ضد گلوله به تونس سفر كرده است.
از سوي ديگر "شكري بلعيد" رئيس حزب ملي گرايان دمكرات درخواست كرد، "عماد الدايمي" رئيس دفتر رئيس جمهور به دلیل دادن اجازه ورود به العوضي و استقبال از او در فرودگاه بين المللي تونس، بازخواست شود.
"شيخ عبدالفتاح مورو" نايب رئيس جنبش النهضه درباره گسترش تفكر وهابي و تهدید آينده این كشور هشدار داد.
وزارت امور زنان تونس نيز از نقض حقوق دختران كم سن و سال و محجبه كردن اجباري آنها انتقاد كرده است.
پيشتر نيز سفر "محمد العريفي" يكي ديگر از مبلغان سلفي، به تونس بحث و جدل هاي بسياري را در اين كشور به پا كرد؛ به طوريكه انجمن هاي اين كشور در بيانيه هاي مختلف خواستار ممانعت از ورود وهابي ها به تونس و جلوگيري از گسترش تفكر ضاله وهابيت در اين كشور شدند.
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها