توصیۀ دردسر ساز قطر به مرسی و چالش با عربستان

توصیۀ دردسر ساز قطر به مرسی و چالش با عربستان
شنبه 14 بهمن 1391 - 18:10

یک روزنامه مصری با اشاره به توصیه و هشدار مقامات قطری به مرسی درباره سفر به عربستان، آن را عامل بروز بحران «ناپیدا» میان سران قطر و عربستان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه مصری "المشهد" به نقل از منابع مطلع نوشت: حمد بن جاسم آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در جولای (تیر ماه) گذشته و پیش از سفر مرسی به عربستان، توصیه ای عجیب و هشداری غیر عادی به مرسی داد که موجب بحران ناپیدا در روابط قطر و عربستان گردید.
به نوشتۀ این روزنامه، وزیر خارجه قطر به مرسی گفته بود که مقامات عربستان، هر کلمه ای را که در این کشور بر زبان بیاورد، به آمریکا گزارش می کنند و صدا و تصویر همۀ مذاکرات رسمی و غیر رسمی او در عربستان، به طور کامل ضبط می شود.
المشهد در ادامه تصریح کرده که وزیر قطری به مرسی گفته بود : مطمئن باش هر کلمه ای که بر زبان بیاوری، به واشنگتن گزارش می شود.
حمد بن جاسم همچنین به مرسی توصیه کرده بود که از عربستان درخواست کمک مالی کند و بر درخواست خود اصرار بورزد!
به گفتۀ منابع مطلع، این توصیه و هشدار  وزیر خارجه قطر به گوش سران عربستان رسیده و در آن زمان، بحرانی پنهان در روابط ریاض و دوحه پدید آورده است، چندان که برخی "واسطه ها" هشداری شدید اللحن را به سردمداران قطر منتقل کرده اند که در آن، سعودی ها این قبیل رفتارها را غیر قابل قبول دانسته اند و به قطری ها هشدار داده اند که «خود را از شرّ دولتی در حد و اندازۀ عربستان سعودی دور نگه دارند».

پربیننده ترین خبرها